När jag själv började fundera på att erbjuda sexuella tjänster mot betalning så letade jag runt lite på nätet. Var inne på många eskorters hemsidor och fann egentligen ingen riktig information någonstans då om vad det här jobbet kan innebära. Jag var då som de flesta andra ganska så full av fördomar om vad en eskort är för typ av människa.

Så jag satte mig ner, tänkte mig noga för och startade min eskort verksamhet på mitt sätt. Jag trodde då att jag var rätt så unik😉 Jag hade fel… det finns flera kvinnor som jobbar som efter samma principer som jag har.

För mig känns det därför viktigt att på något sätt komma ut ur garderoben och beskriva för andra vem jag är och vad mitt jobb innebär. Bekämpa fördomarna! Och att blogga är ett sätt att gå tillväga!

Jag har egentligen velat starta en blogg tidigare men varit alltför rädd om min integritet för att våga. För egentligen skulle jag gärna vilja skriva om mitt privata liv som singel, mamma till tonårsbarn, om mina intressen, allt det där andra som inte direkt har med mitt jobb som eskort att göra. Men det vågar jag inte! Jag hoppas ni ändå kan se vem jag är😉

Det känns för mig också viktigt att berätta om mig själv och mitt jobb då jag tycker sexköpslagen och uttalande från experter och sk. feminister inte alls stämmer med min egen och många kollegors verklighet! Begreppet prostitution är belamrat med en massa fördomar. Många av dessa fördomar och begrepp har sin grogrund i synsättet att kvinnor inte har och/eller har inte ett lika starkt sexuellt behov som män. Att männen som anlitar prostituerade enbart är ute efter att förlusta sig på en ”en kropp”, att de skulle ha behov av ömhet, närhet osv. exciterar inte i debatten och/eller att det är mycket viktigt för männen att kvinnan njuter i den sexuella akten.

Unga tjejer idag kan få höra skällsorden hora och luder! Tidigt i åldern programmeras de att kvinnor inte bör ha flera olika sexpartners eller för många samt att det är helt naturligt att män har det. Deras egen sexualitet undertrycks på många olika sätt av media och samhället.Är det inte dags att nu ta steget förbi fördomar och generaliseringar och bejaka:

  • den kvinnliga sexualiteten. Att den finns och att den är ok!
  • både mäns och kvinnors behov av ömhet, närhet, deras lust att både ge och ta i en intim situation!

Media, beslutsfattande politiker säger att all prostitution är tvång i olika grader, att det inte finns någon frivillig prostitution. Jag kan förstå att det kan vara ett starkt argument mot alla typ av trafficking, koppleri och hallick verksamhet. Men jag hoppas att de är medvetna om att de samtidigt undertrycker den kvinnliga sexualiteten och spär på alla fördomar som finns i ämnet. Min prostitution är helt FRIVILLIG!

Släpp den kvinnliga sexualiteten loss, det är höst!