Skriver jag positivt om eskortyrket bara för att rättfärdiga mina egna handlingar, pga kognitiv dissonans? Skäms jag för att jag är en hora, har jag skuldkänslor kring detta jobb? Tänker jag inte på min barn? Är jag inte rädd att bli avslöjad?

skam.jpgJobbet som eskort en del av min sexualitet min sexualitet och mitt sexliv Jag tänder på att vara lite horaktig ibland helt enkelt. Men enligt samhällets värderingar så borde jag känna skam! Jag tänder dessutom på porrscener där en kvinna har två män! Och jag har ju sex för pengar!

Men dessa värderingar grundar sig på ett synsätt som jag tycker är gammalt och förlegat. Min syn på kvinnor och män och deras sexualitet stämmer inte överens med samhällets. Jag är uppfostrad att tro på människors lika värde och att både män och kvinnor är lika värda! Jag upplever att det dessutom var mer ok med tillfälliga sexuella förbindelser när jag var ung än vad det är nu. Jag kanske tillhör en mer sexliberal generation?

Så när jag rannsakar mig själv så kan jag kan inte känna någon skam över att jag är ett luder, en hora, en sköka, en prostituerad eller som jag själv föredrar att kalla mig… en Sensuell Qvinnlig Konsult. Ibland är jag dessutom en sexualterapeut och lär ut älskogskonstens hemlighet – var naturlig!

skammen.jpgMen samhällets stämpel och skammen finns där, jag tar den inte på mig! Men den påverkar mig mycket, mycket… jag är ju mamma!

Både jag och mina kunder har lika stort behov av integritet, så där träffas man ju på lika villkor. Men i och med att jag sticker ut min haka på Internet, diskuterar och debatterar och ibland inte ligger så lågt som jag borde så kommer jag på kant med en del människor. Människor som också känner till min riktiga identitet! Jag förbannar min tokärlighet och öppenhet! Jag måste lära mig ljuga!

Jag är seriös, ambitiös, smart, välutbildad, och ganska så präktig! Och det stämmer ju inte in på bilden av den lösaktiga kvinnan eller en hora. Tror få av mina kompisar och bekanta skulle tro att jag faktiskt jobbade med detta om ett sådant rykte skulle starta.

Risken är nog större att jag avslöjar mig själv för mina barn. Att jag glömmer stänga ner ett fönster när de oväntat kommer in här, att de av nyfikenhet hittar saker de inte ska hitta i datorns mappar! Om de gör det… kommer jag märka det då, kommer de våga fråga mig om vad de ev. sett eller läst? Och vad ska jag svara? Hjälp! Detta är jobbiga tankar! skuldsen.jpg

Skuldkänslor kommer över mig, en i förväg uttagen skuld för mina barns skull. Skulden finns där… Inte för att jag känner att jag inte kan stå för det jag gör… utan för att det skulle vara svårt för mina barn i tonåren att acceptera, förstå och behöva ha en mamma som är en hora! Det finns alltför många fördomar, som säkerligen mina barn är medvetna om, och är dem inte det, så skulle de ganska så snabbt bli det.

Jag riskerar att skada mina barn!
Och ibland är denna oro så stor att jag överväger att sluta arbeta som eskort. Det ska inte behöva skämmas för sin mamma!

Andra bloggar om: , , , , ,