vanner.jpgI ett sådant här ensamjobb är det skönt att ha kontakt med kollegor. Det dröjde ett tag innan jag vände mig utåt och sökte kontakt med andra. Men det är rätt viktigt, för vem annars kan egentligen riktigt förstå hur det här jobbet är. När jag känner mig osäker på något så ringer jag dem eller så träffas man över en fika. Det känns tryggt att ha dessa vänner! Vi varnar varandra för kunder som är obehagliga och potentiellt farliga att träffas. Man kan lära sig av varandras misstag och skratta tillsammans åt allt tokigt!

Ok det är inte alla i branchen som vill ha kontakt med andra på detta sättet. En del ser en mer som en konkurrent, andra jobbar för olikt ens eget sätt osv. Men det finns många härliga tjejer jag känner mycket gemenskap med. Jag har funderade på om det finns någon gemensam faktor bland dem jag känner. För vi lever ju mycket olika liv annars, ser olika ut, olika åldrar och bakgrunder. Det syns ju inte utan på oss, att vi har det har detta som ett jobb eller som en slags betald hobbyverksamhet.

ogat.jpgMen när man tittar i ögonen på oss så ser man det… Det som är gemensamt är en livsbejakande attityd, lusten, naturligheten, bejakande ögon som säger kom o ta mig! Kvinnor och tjejer som är sexuellt frigjorda och därmed mycket sexiga i sin personlighet!

Vi ser inte ut som naken modeller, i alla fall inte flertalet av oss. Men vi jobbar ju inte som modeller! Vi jobbar med att erbjuda sexuella tjänster mot betalning. Och för att kunna göra det på ett bra sätt för våra kunder, så krävs det helt andra egenskaper än en modellkropp! Älskogskonst, trygghet med oss själva, livserfarenhet, servicekänsla, omtänksamhet, empati och sensibilitet m.m.

Igår träffade jag en ny kollega och förhoppningsvis fick jag en ny kompis! En tjej på 24 år med mycket livserfarenhet, skinn på näsan, humor och en härlig personlighet. Hon är ny som eskort och ville ha kontakt med en kollega som jobbat ett tag. Jag blev glad över att möta en tjej som verkligen hade tänkt igenom sitt val och också en tjej som har intution och tillräcklig självkänsla och bra motiv för att kunna jobba med detta utan att fara illa själv. Tror hon kommer fixa det här jobbet bra!

Jag är mycket glad över att jag hittat så många nya fina vänner bland mina kollegor!

Tack för att ni finns!

Andra bloggar om: , , , , ,