franjorden.jpgDet finns en källa till all kraft och den källan flödar genom var och en av oss. Inte bara genom oss människor, utan genom själva jorden, genom varje sten, genom varje träd, genom varje moln. Det är kraften att kunna göra något, att vara kreativ, inte en makt eller kraft över någon eller något annat. Det är den inre, inneboende kraften hos alla ting, hos alla människor att vara dem vi är fullt ut.

Var och en av oss är förenad med sitt sinne och kropp, med ande och människa, med jorden och växterna och djuren och molnen och himlen och havet. Vi är alla ett, vi är alla förenade med varandra. Ta det lugnt, slappna av, acceptera, för då är det lättare att förändra saker och ting.

Jag har successivt ändrat mitt sätt att tänka de senaste åren, jag försöker bryta mina gamla invanda tankemönster. Ibland lyckas jag och ibland inte.

För våra tankar är vår verklighet och bara genom att tänka rätt så kan man ändra så mycket till det positiva.

thinking.jpg

The eyes are not responsible when the mind does the seeing

För mig finns det inte någon makt i det förflutna, ingen makt i framtiden. Det förflutna har inte heller någon makt över mig. Jag är den som har makten att förändra det jag tänker i just det här ögonblicket och då kan inte det förflutna och effekterna av det förflutna fånga mig. Ibland kommer det upp ogräs från det förflutna, men jag kan dra upp ogräset och plantera nya frön och därmed skapa mig en ny framtid.

Andra bloggar om: