loveomen.jpgDet är inte så lätt med förhållanden och lättare blir det inte om man jobbar som eskort! Ni kanske undrar om man överhuvudtaget kan ha ett förhållande om man jobbar med detta? Visst kan man det! Men här spelar det ju en stor roll vem man själv är och vem det är man har ett förhållande med och hur den personen är.

Det finns många eskorter med etablerade förhållanden, en del är gifta, andra har sambos, pojkvänner, särbos och älskare. Det vanligaste är nog att mannen som eskorten har ett förhållande känner till att eskorten jobbar som en sådan. En del tar till lite halvlögner och säger kanske att de bara sysslar med webcam shower online och andra döljer totalt att de jobbar som eskorter för alla.

Själv skulle jag aldrig kunna ljuga om detta… Ärlighet är för mig viktigt! Men jag förstår tjejer, som kanske privat söker en ny relation, att de inte vill berätta – det här yrket kan användas emot en i många sammanhang och många förhållanden kan ju ta slut på ett bråkigt sätt. Berättar man att man arbetar som eskort för en man som inte har anlitat ens tjänster så ger man honom ett stort förtroende som kan missbrukas! Detsamma gäller med goda vänner och kompisar.

love_despair.jpgJag är ensam och singel! Skönt ibland då jag tycker jag har rätt så fullt upp med mig själv och alla mina bekymmer och glädjeämnen i mitt liv!

Samtidigt så saknar jag en man i mitt liv, den där mannen man kan slösa all sin kärlek på. Mannen som kan bekräfta mig på andra områden än de rent sexuella. Någon som verkligen bryr sig om mig i alla lägen på ett oegoistiskt sätt!

Och han finns där ute… det vet jag.
För det händer att jag träffar kunder där man direkt känner i bakhuvudet och i magen… wow, den här mannen skulle jag vilja leva med. Och det händer att man bli förälskad i en kund! Men dessa känslor kommer oftast först fram och/eller bejakas av mig själv då en kund börjar uppvakta en som den kvinna jag är. För jag har liksom själv inte de kanalerna påkopplade när jag jobbar, kanalerna som handlar om att söka och vara öppen för en ev. ny partner, livskamrat eller älskare. Och jag skulle själv aldrig komma på tanken att börja uppvakta en kund!

Men det är så svårt att etablera ett förhållande när man jobbar med detta. Det finns så många potentiella problem och aspekter att övervinna.

  1. lovedoubt.jpgOm en man vinner mitt hjärta så tappar jag lusten för andra män med automatik = jag har inte lust att fortsätta jobba som eskort = stora ekonomiska bekymmer för min egen del där min och mina barns levnadsvillkor kraftigt skulle försämras och där mina möjligheter att vara tillsammans med mina barn också skulle försämras + en massa andra negativa konsekvenser.

  2. Men om mannen ifråga däremot skulle tända på att jag träffar andra och/eller att man på något sätt införlivar jobbet som eskort i vårt sexliv så skulle jag kunna fortsätta jobba som eskort med lust och glädje.

  3. De flesta män vill helt naturligt ha sin kvinna för sig själva. Inte mig emot… jag är mer än gärna bara hans, bara den jag älskar. Sämre levnadsvillkor skulle jag klara lätt om jag är lycklig i ett kärleksförhållande och mina barn skulle må bra av denna lyckan hos mig.

  4. De flesta män vill kunna ta hand om sin kvinna, försörja henne. Inte mig emot!

    • Men om en man har gott om pengar så kan ha då känna att jag utnyttjar honom ekonomiskt och/eller misstänka att det bara är pengarna jag är ute efter… vilket jag aldrig är – för jag har föga intresse av bara pengar.

    • karleksros.jpgOch om en man inte har pengar och lever under samma villkor som jag själv så kan jag känna… bra, då förstår vi varandra och vet vad det innebär att vara fattig.
      .
      Men många av dessa män kan av stolthet avstå från att inleda ett förhållande med mig, de vill kunna hjälpa mig och har de inte ekonomiska resurser att göra detta så kommer deras stolthet i vägen.
  5. De flesta män kan säga och göra vad som helst för lite gratis sex utan krav! Ett faktum jag alltid måste ha i bakhuvudet då en man uppvaktar mig. Jag har känt mig utnyttjad och lurad, då männen initialt inte varit ärliga om sina känslor.

  • lovesensual.jpgOm en man bara vill ha mig som en knullkompis så inte mig emot om han är ärlig om det! Men jag har då mycket stora krav på hur hans sexualitet ska se ut och den får då passa mig som handen i handsken och det är få män som kan motsvara alla mina önskemål där, men de finns.
    .
    OBS nu menar jag inte att det bara ska vara underbart att älska tillsammans, det tycker jag att det är med så många män… Det handlar mer om att det ska finnas en mycket stor sensuell, erotisk, sexuell kraft oss emellan som är magnetisk stark! Att vi vill leka och experimentera, leva ut gemensamma fantasier och utvecklas tillsammans sexuellt. Det måste vara en man som jag blir våt av att bara tänka på!

loveforever.jpgOch jag saknar kärlek, att få lov att älska min man och förbannar alla dessa svårigheter och omständigheter.

När man älskar någon…
varför kan det då inte
bara vara enkelt,
varför kan man då inte
bara älska och skita i resten?

Vi är ansvarsfulla vuxna människor och så rädda att göra varandra illa så att vi ibland avstår från det ljuvligaste – kärleken! Stolthet, fördomar, ekonomi och det ansvar man känner som förälder finns som hinder!

Det finns två aktuella män i mitt liv just nu. Dels en gammal kärlek, den mannen jag beskriver i ”Ett oförglömligt möte” och dels en ny ev. kärlek, en man som ganska nyligen dök upp i mitt liv.

lovepassion.jpgDen gamla kärleken har väckt starka känslor hos mig, det känns som om att det som finns mellan oss aldrig har fått leva ut! Men jag har ingen aning om vad han känner och vill, han kanske inte vet det själv heller? Svårt att få kontakt och jag längtar efter ett möte och hans närhet. En passionerad förälskelse och mitt hjärta blev stulet! En stor, stor saknad, ljuvliga minnen och en viss frustrering då jag inte vet! Men framför allt en stor kärlek!

lovetogether.jpg

Den nya ev. kärleken var på väg att bli en förälskelse men jag skapa snabbt en distans till honom då han dels inte är fri, han är sambo och dels för att jag blev osäker på hans intentioner! Han kan ev. bara ha fått kåtslag och sen förväxlat det med en förälskelse. Det är en underbar man med fina egenskaper och jag kan se hur fint ett förhållande med honom skulle kunna utvecklas oss emellan. En ny vän och kanske mer så småningom, vem vet…

.

I den mån som du är tillfreds med dig själv, med andra människor, med världen omkring dig, älskar du. Kärleken är lyckan i alla relationer. Kärleken är lyckan, tillfredsställelsen, glädjen, vänskapen och nöjet i varje relation. För kärlek är att vara tillfreds. Att älska är att vara tillfreds!

Låt mig få älska, låt mig få vara tillfreds… med dig! love_bump.gif

Andra bloggar om: , , , , ,