frigidity.jpgJag möter många sexuellt frustrerade män i mitt jobb som eskort. Det finns inget sexliv mellan mig och min fru säger dem. -Vad jag än gör så blir det inget. Hon har inte lust längre.

Och jag känner igen mig. T.o.m. den mest sexglada kvinnan kan tappa alla lust i ett förhållande. För min del handla det om att förtroendet försvann stegvis mellan mig och min sambo.
.

kraveye.jpgDet fanns ingen trygghet i förhållandet. Ständiga bråk och hot om att flytta, gjorde att jag tappa lusten. Min fd sambo led enormt av detta. För honom var det knäckande att vi inte längre hade sex med varandra. Det tog enormt på hans självkänsla och hans manlighet, att han blev nekad.

Skaffa dig en älskarinna, anlita en eskort men ställ inte krav på mig, sa jag! Och han förblev mig trogen, men svek mig på andra områden och jag tappa lusten mer och mer, och han tappa sin självkänsla och blev aggressiv mot mig.
.

lagan.jpgIbland är det tvärt om också, mannen tappar lusten och kvinnan vill. Hittade en bra artikel om detta här… Men det är nog vanligare att det är kvinnan som tappar lusten… annars hade vi nog haft fler kvinnor som söker efter älskare.

Jag tror en stor anledning till min egen tappade lust var att jag inte kände mig bekräftad som kvinna, att jag inte fick den uppskattningen jag behövde, han uppvakta mig inte längre utan var istället på väg att lämna mig. Förhållandet var olyckligt. Elden i ett förhållande, värmen, lågan måste brinna för att man som kvinna ska känna lust.

Sedan får inte mannen glömma bort att vi kvinnor måste uppvaktas kontinuerligt. Det måste nästan alla handjur göra innan de så att säga får…
.

desire.jpg

Det kan låta lite motsägelsefullt då jag känner stor lust att träffa okända män. Men i jobbet så är det ju spänningen i det hela. Att se om även denna mannen kommer attraheras av mig sexuellt, jag får bekräftelse på min sexuella förmåga.

I ett längre förhållande är oftast den här spänningen borta… om man inte hittar på nya bus tillsammans med jämna mellanrum och/eller leker med fantasier och försöker utveckla det sexuella livet.

Men att börja med detta när lusten är borta hos kvinnan är nog ett stort steg för många, det kan vara ett sätt att öka lusten om den börjar försvinna. Men om den är borta så är det nog lite lättare om man som man helt enkelt börja uppvakta sin kvinna igen.
.

nosex.jpgNegativ stress och omgivningens krav är en av de vanligaste orsakerna till att tappad lust, både bland män och kvinnor.

Som kvinna är det rätt tufft ibland, speciellt under tiden man har barn, samma tid man förväntas göra karriär. Man har arbetat hårt hela dagen och kommer hem till ett stökigt hem och många barn med olika behov. Om hon är stressad och tänker på bekymmer och då fungerar det inte. Hon behöver komma i rätt sinnesstämning.
.

bad.jpgOm du har maten klar när hon kommer hem och låter henne vila och slappna av och ger henne en känsla av trygghet och omsorg…
hon är inte ensam om att ta ansvaret frivilligt för allt. Då ger du henne chansen att känna sin kärlek till dig.

Efter maten… tappa upp ett skönt skumbad till henne, ta hand om disk, barn, tvätt och gör det med ett leende.

Titta in till henne i badrummet och berätta hur vacker hon är. Flörta med henne! Sätt dig ner och bara lyssna på henne, utan att försöka lösa hennes problem.

Köp en bok av John Gray och läs den tillsammans, skratta åt era olikheter och det ni känner igen. (Börja med t.ex. Män är från mars och kvinnor är från Venus.)
.

litapa.jpgSäg till henne: Du är så vacker, jag kan inte motstå dig!

Det är mycket bättre än att säga:
Varför vill du aldrig ha sex med mig?
För det är en direkt avtändande kommentar.

Låt henne bara somna gott efter badet om hon vill det.

Nästa gång kan du ju erbjuda henne skön sensuell massage utan krav på sex. Bort med kraven, skulden och in med lusten sakta men säkert. Jag tände till på min fd sambo när han självmant tog fram dammsugaren (vilket hände sällan). När han avlasta mig och tog ansvar för det han ansåg vila på mig. Så dammsug killar, tvätta, diska och uppvakta!
.

desire2.jpgUppvakta henne så att hon känner sig som en åtrådd kvinna och inte som en bekvämlighetsinrättning. Ge henne tid och förvänta dig inte att lusten kommer tillbaks direkt i samband med din första ”skämma bort min kvinna kväll/dag”.


.
Mer om älskogskonst och mina erfarenheter av sex och erotik finns i de andra delarna av min serie Älskogsskolan:

  1. Grunderna – lust och sensibilitet
  2. En mans erogena zoner
  3. Kvinnor som tappat sexlusten
  4. Lust och fantasi
  5. Orala sexlekar för en mans njutning

roseline.jpg
.
Andra bloggar om:
, , , , ,
.
Pingat på intressant.se

nere.jpgThe world was on fire, no-one could save me but you
It’s strange what desire will make foolish people do
I’d never dreamed that I’d need somebody like you
And I’d never dreamed that I’d need somebody like you …
What a wicked game to play
To make me feel this way
What a wicked thing to do
To let me dream of you
What a wicked thing to say
You never felt this way
What a wicked thing you do
To make me dream of you