sex_n_money.jpgJag har sett massor av olika räkneexempel på hur stora våra inkomster är och hur mycket vi eskorter tjänar varje vecka. Prisernas nivåer jämförs konstant med de som råder utomlands och ja, för att vara ärlig kunderna gnäller högt och ofta över våra höga priser. Men som i allt annat så är det marknaden här i Sverige som styr priserna.

Detta inte ett jobb som andra. Vissa tjejer jobbar mycket och tar emot många kunder i perioder och sen så dra de ner på verksamheten. Andra kanske tar emot en kund per dag, någon annan en per vecka. Ingen eskort jag känner lever något lyxliv, om man jobbar mycket så finns det oftast hål att stoppa pengarna i eller så sparar tjejerna till något framtida projekt.

pay_per_view.jpgAntalet kunder jag tar emot per månad skiftar enormt. Jag kan välja att ta emot en varje dag eller bara ett par stycken/månad. Jag jobbar bara med detta när jag har LUST en känsla som inte alltid finns där om det övriga livet strular. Jag jobbar också bara när jag har TID ÖVER. Mina barn och goda vänner kommer alltid före. Vet inte hur många jag träffar, det skiftar så mycket och jag för ingen statistik.

Min motivering till att jag anser att priset för mina tjänster ligger rätt är att det krävs mycket speciella unika egenskaper hos en kvinna för att kunna utföra ett eskortjobb på ett bra sätt. Jag har dem kvalifikationerna och de är sällsynta och värdefulla.

Jag jobbar med mina egna känslor och min egen lust, det intima… alltså mycket privata områden som jag delar med mig av till okända. Och jag ger mycket värme, kärlek och omsorg, varma, goa känslor till mina kunder. Jag ger kunderna en upplevelse utöver det vanliga som är helt unik.

hot.jpgDet är ett högriskjobb där vi riskerar att utsättas för horstigmat i samhället. Vi riskerar att träffa potentiellt mycket farliga människor. Det finns psykopater där ute, mördare, våldtäktsmän som söker sig till prostituerade. Vi kommer i kontakt med dem och det är en sida av jobbet som tillhör baksidorna men som finns där. Det är en av anledningarna som berättigar oss till att kunna ta bra betalt.

En ovanligt vettig diskussionen om eskorters inkomster var jag delaktig i på Flashbacks diskussionsforum alldeles nyligen. En användare där skrev mycket bra om saken och jag har fått lov att citera hasn inlägg. Han svarar på ett inlägg vars text står i kursiv stil.

______________________________________________________________

Fast 20-30 tusen skattefritt i månaden är ju inte heller så dåligt…
Visst, det är ju helt ok deg på det sättet. Men det rör sig ju inte om så hissnande summor att man inte vet var man ska göra av pengarna. Särskilt som det är en rätt tidsbegränsad karriär.

sedlar.jpginvesteringskostnaderna är så gott som noll,
Njae, man satsar ju sin emotionella hälsa och tar en del risker i arbetet utöver det vanliga. Det är långt ifrån alla som klarar av att ha sex för pengar. Dessutom kan man vilja ha en arbetslokal vilket kan vara knepigt och kosta en del.

  • Lägenhet utanför centrum gör att man tappar kunder som inte vill resa ut och tycker det är låg klass.
  • Lägenhet i centrum är dyrt.
  • Jobba hemma är riskfyllt eftersom det blir mycket lättare för knäppisar att ta reda var man bor och även för lagens långa arm att ställa till besvär. Dessutom ökar det rejält risken för ryktesspridning.
  • Jobba i hotell innebär att en rätt stor del av kundens kostnad går till tredje part samtidigt som det ofta är rätt tråkig miljö att ha sex i.
  • Vara i kundens bostad är mer riskfyllt än nästan något annat alternativ samtidigt som många kunder är gifta och inte kan vara där.

capitalism.jpgSen är det hela frågan med hur man hanterar säkerhet. Hyra vakt är ju normalt för dyrt om man inte jobbar på bordell eller kollektivt och om man har kompis som håller koll på en så blir det en tids investering åt andra hållet också.

.
man kan få jobbet utan att ens ha gått i gymnasiet och det är 100% lagligt…
Inte heller riktigt sant. I vart fall inte i Sverige. Visst, en hora blir inte inlåst för prostitution. Men hon kan bli vräkt från sin bostad, bli fälld för koppleri om hon tar bokningar åt en kompis, få sitt rykte förstört, få sin sambo fälld för koppleri, få sina barn omhändertagna och kanske några grejer till jag glömt. Och skatteverket kan ha rätt så bistra synpunkter på eventuella förtjänster om de får nys om dem.

Sen så har väl de flesta eskorter en minimum taxa på 2000-3000 per träff…
Ska vara rätt mycket av en high-end eskort i Sverige för att kunna ta minimum tre papp per träff, och då är det nog krav att man bor i eller nära en storstad. Dessutom drar det ned rätt mycket på hur stor kundkrets man har samtidigt som konkurrensen är mycket hårdare i större städer.

prostitute.jpgSamma sak som en högskoleutbildad kan tjäna genom att jobba heltid varje dag, medan en eskort bara behöver jobba en timme var tredje…
Visst, det är bra betalt per timbasis. Men så är det inte heller så många som klarar av att ha en sån karriär. Dessutom är det ju väldigt oregelbundna arbetstider samt att det nog tar minst en timme före och efter en träff för att komma i ordning.

Det är ju inte bara att slänga upp en annons och vänta på att kunderna ska trilla in. Vill man bli framgångsrik så får man ju lägga rätt mycket tid på kundvård, marknadsföring, bokföring, schemaläggning, kundkontakt (ofta i form av miffon som flåsar i luren), networka lite med andra eskorter, mm.

Som heltidseskort så blir det också lätt att man missar den sociala biten med vänner och annat vilket har rätt stor negativ effekt på människors välmående.

Slutligen blir det ett jäkla stort håll i CV:et inför kommande karriär om man jobbar som eskort i 5 år och inte har någon annan sysselsättning. Dessutom så tappar man jättemycket i karriärmöjligheter genom att man missar kontakter med folk inom branschen man är intresserad av. Och kombinerar man med dagtidsjobb eller seriösa studier så minskar drastiskt antalet kunder man kan ta, särskilt om man vill kunna ha någon som helst sammanhängande fritid.

hugwhore.jpg
Enkla pengar är helt enkelt rätt sällsynt.
Källa: Vad gör egentligen hororna med alla pengar och all fritid – Flashback Forum



Andra bloggar om: , ,
Pingat på intressant.se