mandelblomma.jpgJag blev så ledsen i fredags över ECPATs agerande. Det känns hemskt att mötas av horstigmat när det tar sig ett sådant uttryck.Tyvärr så är ju den organisationen ensam om att ha en anonym tipstjänst för misstankar om människohandel i Sverige.

Det kändes som att man kanske, kanske skulle kunna lyckas med information att få sexköpare att anmäla misstankar till ECPAT men att försöka förmå dem till att tipsa polisen direkt verkar hopplöst. De har ju själva gjort sig skyldiga till en brottslig handling genom att köpa sex. De flesta sexköpare är rädda att bli tagna med byxorna nere och de vet att polisen kan spana mot ställen där misstankar kan finnas om koppleri och/eller människohandel.

Inser mer och mer, ju längre jag jobbar som eskort, hur utanför man blir resten av samhället. Man blir isolerad!

Det är mycket tufft att stå emot ett helt samhälles fördomar och myter om vem man är och vad man gör. Vi är en grupp kvinnor som många verkligen ser ner på, en grupp utan rättigheter som andra har. Många vågar inte vända sig till polisen och göra anmälningar när en sådan är berättigad. Som förälder riskerar man hela tiden att socialen gör en utredning om ens egen lämplighet som förälder.

isolated.jpgVi blandas ihop med drogmissbruk, offer som varit utsatta för övergrepp som barn. Det jobb vi utför frivilligt och med stolthet blandas ihop med människohandel. Människohandel som för mig egentligen inte handlar om prostitution alls utan är sexslaveri och inget annat.

När man inte mår bra över något som hänt med anknytning till ens jobb som eskort så kan man inte ventilera detta med sina vanliga vänner, alla de som inte vet vad jag jobbar extra med. Jag känner därför att dessa vänner och kompisar liksom glider ifrån mig medvetet…

Kollegor och kunder får bli deras ersättning men många gånger så kan den kollega man kanske har mest gemensamt med bo på en helt annan ort och det är därför alltför sällan man träffas.

Priset är högt för att man valt ett sådant här jobb och för mig en del av varför vi också är fullt berättigade till att ta bra betalt för våra tjänster! Ofta känner jag dock ett behov för egen del att så att säga komma ut ur garderoben och agera under mitt eget namn. Detta kommer dock aldrig ske! Jag vill absolut inte riskera att mina barn, det bästa i mitt liv, skulle utsättas för ett helt samhälles fördomsfulla bild av vem deras mamma är.