bakgrund1.jpgImorgon så kommer det ett nytt avsnitt av min novell – En hemsk och sann medial historia. Många har hört av sig till mig med frågor angående den här historien så här kommer lite bakgrunds fakta om både berättelsen i sig och varför jag skriver den.

Detta är en sann historia som jag själv har upplevt. Den sker inte i nutid utan det är en gammal historia som hände för över ett år sedan. Av integritetsskäl så utelämnar jag vissa detaljer, anger fel ortsnamn osv.

Det är en viktig historia att berätta av flera skäl. Dels vill jag ge en ärlig bild av eskortyrket, allt är inte en dans på rosor! Jag vill att alla ska förstå vilket högrisk yrke detta faktiskt är! Jag vill också att alla ska förstå hur oerhört viktigt det är att man lyssnar på sin inre intuition och sedan följer den! Jag gjorde misstaget av att inte lyssna på den.

För att bedöma om det är riskfritt att träffa en kund så gör ofta eskorter en slags riskbedömning utifrån kundens sätt att uttrycka sig i telefon eller i skrift. Man tittar på klassiska saker som om en man är trevlig, använder sitt rätta namn och registrerat telefonnummer, inte har några konstiga sexuella önskemål osv. Låter han knäpp på något sätt i telefonen osv.

outside.jpgMen det viktigaste är intuitionen och säger den nej och allt annat verkar bra så SKA man följa intuitionen och säga nej.

Eskortjobbet i sig är riskfyllt och intuitionen det bästa försvaret man har mot riskerna.

Jag lärde mig en dyrbar läxa och inget ont som inte har något gott med sig. Jag lärde av mitt misstag och backar direkt om jag känner det minsta obehag eller någon varningsklocka inom mig i samband med en kundförfrågan. Där behöver inte alls vara något att ta på.

Man kanske har en skyddsängel som vakar över en? Jag börjar nästan tro det.
.
Jag är idag inte längre rädd att mannen i berättelsen ska söka upp mig. Den kvinnan jag skriver om är dock fortfarande med mig, eller rättare sagt hennes ande är. Jag har nu i början på hösten återigen haft en rätt lång period med mardrömmar och mått psykiskt ganska dåligt den sista tiden pga det som hände. Funderar därför på att att ta kontakt med något medium som kan hjälpa mig att komma till rätta med detta. Jag själv har svårt att be kvinnan lämna mig då jag känner en sådan stor empati med henne. Hon vill jag ska veta. Men sättet hon förmedlar informationen på är oerhört påfrestande och jag mår riktigt dåligt av att få den! Jag vill verkligen inte känna och uppleva det hon kände.

ectoplasma.jpgNär man skriver om detta eller berättar om den här erfarenheten för andra så är jag alltid beredd att bli bemött med stor skepsis samt att bli utskrattad. För i praktiken så spökar det ju runt mig och vem tror på spöken idag? Så jag har full förståelse för alla som inte tror på detta. Jag har ju själv tidigare haft svårt för att ta sådana här saker på allvar.

Men när man själv upplevt detta fenomen så tydligt och definitivt inte själv önskat att så ska ske… ja då är det svårt att förklara bort det. Jag kan bara acceptera att det är så här. Be mig inte förklara det hela vetenskapligt för det kan jag inte. Men är du nyfiken så läs gärna den här förklaringen om vad andevärlden är. Den är skriven av ett känt medium som heter Hasse Nyander.

Oavsett om du tror på en andevärld eller inte så hoppas jag att du finner min berättelse spännande och läsvärd. Jag hoppas att den kan dig en tankeställare om varför man bör lyssna inåt på sin magkänsla, det är så viktigt att lita på sin egen intuition.

roseline.jpg.