waitng_for_spring.jpgI våras anslöt jag mig till ett diskussionsforum som vänder sig till eskorter och dess kunder. Den här webbplatsen har förutom sitt diskussionsforum även Sveriges största annonsplats för eskorter.

Mitt främsta motiv var då att skapa kontakt med kollegor för att öka säkerheten i mitt eget arbete genom nätverk.

Forumets moderator tycks dock älska att provocera folk och kan skriva uttalanden som är djupt kränkande för andra, ibland helt uppenbart i syfte att röra om i grytan för att få fart på diskussionerna och ibland i syfte att klämma åt någon hon inte gillar. Hon älskar dessutom retorik och har aldrig gett sig i en debatt, bett om ursäkt eller tagit ett steg tillbaks eller ändrat en åsikt.

autumn_days.jpgI augusti så rök jag rejält ihop med den här moderatorn i en diskussionen som hölls på en låg nivå med retorik om ords betydelse och en massa personliga påhopp. Andra gav sig in i diskussionen och hoppa på mig samtidigt. En häxjakt drogs igång och moderatorn gick medvetet in och ändra i inlägg, tog bort vissa osv. allt till sin egen fördel. Hon lät lögner om mig få stå kvar och i det läget är man helt chanslös. Det bråket lugna ner sig så småningom men ständigt och jämt så har jag sedan dess fått ta emot syrliga kommentarer från andra och ibland har det blivit mer gemensamma attacker med åsiktsargument och personliga påhopp riktat mot mig.

Emellanåt har det dock varit lugn och man har kunnat föra bra och givande diskussioner. Och jag har försökt att inte plocka upp alla handskar som kastats efter mig, försökt vara trevlig som vanligt och diskutera saker på en saklig nivå. Jag har hoppats att allt skulle lugna ner sig och återgå till det normala. Många medlemmar har bett mig i det tysta att strunta i det här gänget, de uppskattar mina inlägg och anser att jag behövs som skribent där, men frågan är om jag orkar ta mer skit därifrån.

human_body.jpgStämningen på forumet har på senare tid blivit mer och mer infekterad. Och nu börjar det likna mer och mer ren och skär vuxenmobbning mot mig som person. Jantelagen härskar dessutom då vissa medlemmar tycker jag framställer mig som förmer än andra. Jag är helt klart utsedd till syndabock, allt är mitt fel och allt beror på hur jag är som person.

Så jag har ilsknat till ordentligt nu ett par gånger och tagit konflikten med dem, men vad hjälper det, ingenting! När jag sen börja säga ifrån och vädjat till alla att sluta med åsiktsargumentering och personliga påhopp, så vänds detta naturligtvis mot mig. En del medlemmar har reagerat mot stämningen som råder mot mig och har börjar prata högt om vuxenmobbing och jantelagen. Som svar på ett av mina inlägg där jag bad folk att sansa sig så skrev en neutral medlem så här:

Jag är iofs impad av vad du skriver i dina omsorgsfullt skrivna inlägg, men och åter men, dina inlägg är alltför väl skrivna. Inget fel i det iofs, men i längden blir det kanske lite jobbigt eftersom du ligger på en något högre intelligens- och förnuftsmässigt nivå än vi andra användare på det här forumet. Fortsätt du att skriva men du får tyvärr räkna med att du får syrliga kommentarer av dina mer eller mindre smarta kollegor även fortsättningsvis.

Att öppet stå på min sida eller visa att man gillar mig är dock direkt ohälsosamt på det forumet just nu! Många av de mest intressanta skribenterna på forumet skriver mer och mer sällan. liksom de som alltid är trevliga och goa.

shame.jpgKvar finns ett dominant gäng som ägnar sig åt enbart trams och påhopp på andra. Det är i stort sett omöjligt att ägna sig åt seriösa diskussioner. Det är mig det ÄR fel på! Jag har dessutom nu konstaterats ha storhetsvansinne och jag borde tvångsintas för psykvård osv, osv. Nya hot har kommit till!

För det mesta har jag inte tagit åt mig av alla lögner och påhopp. Värst var det väl i början då i augusti då så många vände kappan efter vinden. Jag blev grymt besviken på flera personer som jag hade betraktat som ärliga och rakryggade personer. Ibland så har jag varit riktigt ledsen. Och nu är jag det verkligen!

Inte så mycket för alla lögner och elaka påståenden utan för att allt nu har gått så långt så det är liksom totalt kört för min del. Jag älskar debatter om ämnen som berör mig. Men jag kan nu inte se någon möjlighet för mig att kunna fortsätta föra diskussioner med andra på detta forum. Och tyvärr så finns det inget annat forum där så många eskorter och sexköpare finns samlat.

apple.jpgDet kvittar just nu vad jag skriver där… allt kommenteras negativt direkt av någon som inte gillar mig och strax efter kommer resten av gänget och spär på! Nya medlemmar får intrycket av att jag är den som orsakar allt bråk. Man går på mig, syndabocken och anklagar mig för att vara den som orsakar den dåliga stämningen.

Via forumet har jag fått flera nya mycket goa och fina vänner, både bland eskorterna och kunderna. Det värsta är att allt detta gör vissa av dem riktigt ledsna och de har nu bett mig sluta skriva där.

De mår dåligt av att andra som inte känner mig målar upp en bild av mig som är så fel. Och jag själv är nu också riktigt ledsen, känner mig kränkt, missförstådd, arg och sårad. Det är så sorgligt att vuxna människor inte kan visa varandra mer respekt.