bannad.jpgDen webbplats jag kritiserat tidigare här på min blogg har i dagarna infört en helt ny total osynlig regel på sitt diskussionsforum. Det är inte längre tillåtet att kritisera deras regler för vem som får lov att annonsera. Eller ta upp känsliga ämnen för webbplatsens ägare såsom koppleri, hallickar och människohandel till diskussion.

Jag har i omgångar framfört kritik mot att den här webbplatsen tillåter vem som helst att annonsera där, första gången redan i mars som ny medlem där.

Igår blev jag bannad på livstid utan en endaste varning innan pga min kritiska röst mot dels detta faktum + att jag framfört kritik mot deras nya annonssystem.

I det nya annonssytemet tvingas en eskort betala över 50 000 kr / år om hon vill visa sitt telefonnummer varje dag i annonsen och detta gynnar löpandebandsprostitution och sexuell människohandel och INTE hobbyeskorter.

ensam.jpgDetta diskussionsforum har alltid velat framstå som ett forum med högt i tak och där man värnar om yttrandefriheten. Deras banning av mig, utan varning, är för mig bara en bekräftelse på att jag kan haft rätt i mina misstankar och i den kritik jag framfört mot dem.

En av webbplatsens ägare skrev ett långt inlägg där han motiverar varför han banna mig, han skriver bl.a:

.. jag ser onda avsikter då en lokal sexarbetare påstår att de främmande och utländska tjejerna är satta under hallickar och därmed vore slavarbetare.

Som vanligt försöker de med manipulation och falska påstående tysta sina kritiker. Att ägarna till webbplatsen i sin motivering för min banning hävdar att alla utländska tjejer och ska ha samma rättigheter att annonsera som jag är ganska märkligt då vi är helt överens om detta och jag har aldrig ens kritiserat denna självklara princip.

Men att säga att ALLA utländska tjejer är gästarbetare är precis samma fördunklingsmetod som människohandlare använder sig av. Och att blunda inför faktum att offer för människohandel annonseras ut där är att aktivt välja att man inte ser det som ett problem.

exile2.jpgJag vill poängtera att det är svensk polis som har talat om att offer för människohandel annonseras ut på deras webbplats. Det är för mig också en ganska logiskt slutsats att så sker då de har Sveriges största annonsplats för prostituerade på Internet.

I sin motivering idiotförklarar dem sig själva när de påstår att jag inte skulle tycka om utländska tjejer eller att jag, som bor i Lund och är 45 år, vill ha bort konkurrensen från 18 åriga tjejer i Stockholm , dessutom i en period av mitt liv där jag knappt jobbar som eskort!

De framställer mig som en person som enbart framför negativ kritik mot dem. Det smått komiska är att jag i en het diskussion om annonserna i början av oktober helt ensam fick motivera varför webbplasten är bra. Jag skrev den 4 oktober:

Du tycker hela SA ska stängas ner pga att du ser det som en marknadsföringsplats för människohandelns offer! Glöm inte bort att det finns en massa positiva saker. Låt mig ge dig några exempel:

  1. Detta är Sveriges största forum när det gäller att diskutera frågor kring prostitution.
  2. En unik mötesplats för oss svenska oberoende eskorter och sexköpare, samt andra intressenter att kunna diskutera ämnen som berör oss.
  3. En mötesplats där vi kan knyta nätverk med varandra för att öka vår säkerhet i jobbet
  4. Vi kan här informera och sprida kunskap om hur verkligheten ser ut, vad det innebär att jobba som eskort, om människohandel osv
  5. Här kan kunderna varna varandra för att besöka misstänkta fall av människohandel
  6. Det finns inget alternativ till SA i dagsläget
  7. Eskorterna har här ett stängt privat forum där de kan varna varandra för potentiellt farliga kunder samt diskutera yrkesfrågor

Börjar bli trött i skallen nu… hjälp mig och fyll på positiva listan nu!

Men tror ni att ens moderatorn för forumet fyllde på listan … Ingen av forumets medlemmar ville rycka in och motivera varför den här webbplatsens diskussionsforum behövs.

garden_of_exile.jpgIdag har jag full förståelse för detta och är beredd att hålla med dem om att det är svårt att motivera dess existens. Är dessutom säker på att nya och bättre alternativ kommer komma snart.

Deras banning av mig är samma tillvägagångssätt som många diktaturer använder sig av. Om man har en annan åsikt än den styrande regimen, är kritisk osv. så försätts man i exil så att ens röst inte kan höras inom landets egna gränser.

Jag är hellre i exil där jag är fri och kan säga vad jag tycker, där jag öppet kan stå för mina egna åsikter och framföra min kritik utan risk för censur.

Är hellre i exil än att jag är kvar i en miljö där kritiker tystas och utsätts för trakasserier!


Fyrtiosjuan har på sin blogg även skrivit ett mycket bra inlägg om hur deras diskussionsforum sköts:

Min kritik mot den här webbplatsen har jag tidigare framfört i inläggen: