brokenspirit.jpgMördaren, en man med en psykopatisk personlighetsstörning var på fri fot. Den mördade kvinnans kropp hade inte hittats. Jag bad att så skulle ske och tände ljus för hennes själ. Mardrömmarna nästan varenda natt var jobbiga. Livet i sig var påfrestande men tack vare fin hjälp från flera håll så börja jag trots allt hamna ovanför vattenytan igen.

Jag hade åter varit hos polisen för att försöka peka ut mannen jag träffat. Det var svårt och jag fick låta känslan styra mig. Vet inte om jag valde rätt bland 10 mycket, mycket lika foton. Minnesbilden av hans ansikte förblev borta.

angel.jpgNästa märkliga händelse inträffade någon vecka senare. Jag hade låtit mig övertalas att vara med på en ”magisk afton”. Under kvällen skulle ett medium jag ännu inte träffat ta kontakt med våra livsguider, skyddsänglar och andra väsen vi har med oss. Jag var skeptisk som vanligt, jag är en mycket jordnära person och inte alls den ”flummiga” typen av människa.

Jag var ännu inte helt övertygad om att det fanns ”en andra sida”. Jag var tveksam av flera skäl, men eftersom det faktiskt hade varit riktigt kul att vara med på den där seansen i våras så varför inte, jag hängde med. Men jag var lite rädd ändå! Det pratades mycket om den här kvinnan som var försvunnen och jag hade lyckats hålla mig utanför allt skvaller och prat. Ville absolut INTE att någon skulle få reda på att jag var inblandad, då skulle det ju komma ut att jag jobba som eskort. För om det var sant att hennes ande vara med mig på något konstigt sätt och att medium kan läsa detta så ville jag absolut inte att hon skulle ta upp det inför alla under kvällen.

smoking.jpgSå jag kom i mycket god tid till lokalen och spana in vem mediumet var. När hon gick ut för att röka hängde jag på och vi stod där ensamma ute i kylan, huttra och rökte. Jag presentera mig och sa lite försiktigt till henne:
– Det är en sak jag skulle vilja be dig att inte ta upp där inne sen.

Mediumet titta mig rakt in i ögonen och efter 5 sekunder svara hon:
– Du behöver inte vara orolig, Jag tar aldrig upp känsliga saker i en grupp. För det är väl den här kvinnan som är försvunnen som du menar?
Återigen fick ett medium mig att tappa hakan!
– Ja, sa jag förvånat!
Snabbt kom repliken:
– Men vänta nu, hon är försvunnen men också mördad, men de har inte hittat henne än. Du vet ju att det är hennes xxx som gjort det! Och den här mannen, oh fy vad han är otäck. Han var svartsjuk, visste du det? Vill polisen ha mer hjälp så kan du be dem ringa mig. Jag har hjälpt polisen förut.

forest_twillight.jpgBehövde jag mer bevis på att det finns andar och att det faktiskt finns människor som har kontakt med dem? Nej! En kvinna jag aldrig träffat och som inte vet ett dugg om mig, börjar prata om mördare, försvunna kvinnor med en för henne totalt främmande människa! Jag menar hade hon sagt något som var mer generellt så hade jag kunnat bortförklara det. Men hon satte fingret på kärnan direkt, ingen ledtråd alls. Fråga mig inte hur det är möjligt, men jag kan garantera er att detta är helt sant!

Läs fortsättningen i sista delen