fundera.jpgDet händer emellanåt att både unga och lite äldre kvinnor hör av sig till mig för att de har funderat på att börja jobba som en eskort. Den främsta orsaken är oftast att man behöver pengar av en eller annan orsak.

Eskort jobbet i sig är tufft, det är ett högriskyrke och kräver mycket av en. Gör man det bara för att tjäna pengar så är risken stor att man far illa av jobbet. Där måste finnas andra skäl till varför man vill börja jobba som eskort.

Jag brukar råda de som hör av sig till mig att börja med att läsa min sida ”Att börja arbeta som eskort

Man kan också läsa en del inlägg här på min blogg som berör ämnet:

Man bör också läsa min novell ”En hemsk och sann medial historia”, börja med att läsa bakgrunden till historien. Dessutom bör man ha helt klart för sig vad lagstiftningen säger.

rodhand.jpgJag vill inte att någon ska få intryck av att detta är ett enkelt jobb som jag förskönar. Man kan nog lätt få det intrycket när jag så ofta politiskt pratar för ett erkännande av yrket i sig, när jag debatterar för att vi ska få samma rättigheter och skyldigheter som alla andra i samhället. När jag berättar om allt det positiva med jobbet. För där finns en massa skit man måste ta med allt det goda i det här jobbet.

För inte så länge sedan träffa jag en rätt ung kvinna som ville börja arbeta som eskort. Jag hade då en massa testfrågor klara för mig, frågor för att se om hon skulle klara av det här jobbet.

Frågorna handla om jobbiga situationer jag själv hamnat i som eskort och jag ville se om hon var mentalt förberedd på att hantera sådana situationer. Hon lyckades ge de ”rätta” svaren på alla frågorna och hon jobbar nu som aktiv eskort och trivs med jobbet.

thinking.jpg

Jag tycker det är bra att de som går i tankarna att börja jobba som eskort hör av sig till mig eller någon annan som vet vad yrket innebär. Att man verkligen vågar ta kontakt och fråga någon i branschen. Jag vet själv hur jag sökte information om jobbet men inte fann något då jag skulle börja.

Men när tjejer frågar om hur de ska börja jobba som eskort när de själva inte ens har upplevt ett ”one night stand” så blir jag mycket, mycket tveksam. Eller när kvinnor som inte haft sex på år och dar går i tankarna.

ascension.jpgMan måste vara helt klar över sin egen sexualitet innan man är mogen att börja jobba som eskort.

Och naturligtvis är viktigt att man verkligen tycker om män och sex i det här jobbet.

Det är ett fint jobb för den personen det passar. Ett krävande jobb som ger mycket tillbaks.

Men med allt det fina följer också en massa negativa saker tyvärr. Du måste därför fråga dig själv om du klarar av:

  1. att hantera en ev. upptäckt om att du jobbar som eskort i ditt helt vanliga liv?

  2. oron över att ev. bli upptäckt?

  3. att arbeta med ett jobb som innebär att du blir till viss del blir isolerad?

  4. horstigmat?

  5. att marknadsföra dig själv?

  6. att bedöma en människas personlighet snabbt via telefon?

avigsidan.jpgKlarar du av att hantera även de ”dåliga” kunderna,
fixar du att på ett säkert sätt hantera kunder som:

  • luktar illa eller är smutsiga

  • inte visar dig respekt

  • blåser dig på betalningen

  • börjar pruta på plats om priset

  • under tiden ni har sex börjar göra saker med dig som ni inte kommit överens om, ex. fisting, analsex eller liknande, ta gärna en sak som du absolut inte kan tänka dig att ställa upp på när du funderar på frågan

  • är onyktra eller påverkade av droger

  • ringer dig bara för att prata sex gratis med någon

  • bokar in dig falskt

  • du känner dig hotad av

  • har mycket konstiga önskemål

För alla de här kunderna finns. Och det är stor chans att du som ny eskort kommer stöta på dem.

Funderar du på att börja jobba som eskort, ta reda på fakta, sök kunskap och tänk flera varv om vad jobbet innebär. Tänk efter noga själv och var rädd om dig!


”Many people would sooner die than think. In fact they do.”

Bertrand Russell

 



Andra bloggar om: ,

Pingat på intressant.se