thoughts.jpgDet finns så mycket jag vill skriva om nu, Har hela huvudet fullt av tankar som måste ner på pränt. Jag läser mycket just nu och där finns mer och mer som jag vill läsa. Har många projekt jag vill jobba med och nya jag vill starta. Nej jag är inte stressad det är bara det att mina planer för dagen alltid går i stöp för att jag fångats upp i tankar om något.

Skrivlusten är stor liksom lusten att diskutera frågor kring prostitution. Många har efterfrågat fortsättningen på min novell – En hemsk och sann historia och min Älskogsserie är eftersatt. Men just nu känns debatten om prostitution så högaktuell och tar upp mycket av min tid.

Jag hoppas DN ska ta in min debattartikel, jag har ännu inte fått något svar från dem vilket irriterar mig enormt. Jag hatar att bli nonchalerad, så är det bara. Jag vill dessutom skriva en ny debattartikel om horstigmat och sen så måste jag städa här hemma! För jag börjar få mer lust och möjlighet att jobba som eskort igen. Jag har ju pausat lite. Men har jag tid?

time_runs.jpgJag lever i synd och äter choklad, dricker Coca Cola och sitter alldeles för mycket stilla och inomhus! Och tiden bara rinner iväg, oj är klockan redan så mycket kan jag konstatera 10 gånger om dagen!

Det är som tiden för mig går mycket långsammare än vad den gör i verkligheten. Jag tycker om mitt tempo men det är inte så praktiskt.
.
roseline.jpg
.
I helgen träffa jag en kollega för första gången som egentligen inte borde existera överhuvud taget. Inte om man ska gå efter alla fördomar som finns i alla fall.

red_nipple.jpgHon var vacker, klok, intelligent, charmig, älska sex, fast hon beklaga sig lite över att hon rent fysiskt nu inte fixa så många multiorgasmer som hon kunde då hon var yngre. Den här kvinnan har jobbat som prostituerad sedan 1954 med uppehåll för barn och liv med make i ca 8 år, och hon jobbar fortfarande och hon fyller snart 70 år! Man kan inte tro att du snart fyller 70 sa jag. Nej jag vet folk säger det, sa hon. Det kanske är så att prostitution inte bryter ner kvinnor, sex kanske är ett livselixir för mig, sa hon och sen skratta vi.

Hon har givetvis många stammisar i alla åldrar, men en del har dött nu så hon går på gatan ibland. Sist så var där en ung kille ca 30 år som hade fullkomligt prejat vägen för henne med bilen. Hon tyckte han var för ung, men han stoppa henne för han ville bara säga till henne att han tyckte att hon var så enormt sexig😉

Jag hoppas verkligen den här kvinnan kommer till skott med att skriva sina memoarer, för det var mycket intressant att ta del av hennes kunskaper och berättelser ur sitt liv. Jag ska berätta mer om henne här på bloggen när jag får tid…

roseline.jpg

.
Idag blev jag enormt road av en artikel i Sydsvenskan av författaren Lotta Lundberg – Lotta Lundberg på porrfestival

Jag sitter rätt långt bak och har bepansrat mig med kaffekopp, papper och penna. En orange penna som lyser så att alla kan se att jag är där för att analysera, inte masturbera.

Det första föredraget handlar om dildon. Och hela min föreställning om dildon som pålagda skratt i en dålig tv-serie – inspelade och döda så att ingen ska behöva känna närhet – kommer på skam. Dildon är istället attrappen som överlever allt, säger föredragshållaren. Till och med kärleken. Den är fantasins guldgruva. Och provocerar för att den ställer stora existentiella frågor, som de om livet, om otro och om ömsesidighet.

pberlin.jpgJag tar en klunk av kaffet.
Håller hårt om min orange penna.

Då äntrar kvinnorna podiet.
Feministerna och flatorna.
De berättar att den porr jag fått mig till livs är mainstream. Mainstream är ett skällsord som ska få tankarna att gå till filmer med skådisar som aldrig hann till Hollywood, innan knarket och kapitalismen tog dem.

Älskar det här sättet att skriva.
Med humor så bryter man oftast ner så många barriärer. Oh vad jag skulle vilja kunna skriva om mitt jobb på det sättet. Vad kul det hade varit.

Lotta har tidigare i somras skrivit en mycket bra artikel om prostitution som heter – Lotta Lundberg om prostitution.

roseline.jpg
.
Dagens glada nyhet blev dock att polisen tagit fast en rumänsk liga som ägnat sig åt människohandel och grovt koppleri. Det är skönt att polisen sätter fast sådana här typer. Jag avskyr dem! Man kan läsa om detta både i Sydsvenskan , Aftonbladet och i Expressen och säkert i flera andra tidningar också.

roseline.jpg
.
En läsare här på bloggen har tipsat mig om en artikelserie i Västerbottens Folkblad. I artikeln Dålig ekonomi fick Sanna att börja prostituera sig så berättar en kvinna öppet om sitt liv som eskort. Jag känner igen både mig och mina kollegor i hennes berättelse. Det är bar att det skrivs sådana här artiklar då jag tror att det kan bidra till en annan syn på prostitution i längden.

vicious_circles.jpgDe har i sin serie också en berättelse om en kvinna som farit illa… men jag anser att det inte är prostitutionen som skadat henne, jag tycker det framgår så tydligt att det är hennes bakgrunds problematik och missbruket som gjorde att hon for illa.

Läs artikeln
Jag kände mig smutsig och förnedrad

och tänk efter noga.

Är det prostitutionen eller missbruket som orsakat att hon börja må så dåligt, eller kanske orsaken finns att finna i hennes bakgrund, i det som fick henne att börja använda droger? Kanske en kombination? Men kan man verkligen lägga hela skulden på att den här tjejen for illa och mår dåligt på bara det faktumet att hon prostituera sig? Många gör det och fördömer därför prostitutionen. Bara rubriken på artikeln är rätt så manipulativ eller hur!



Andra bloggar om: , , , , , , ,