louisep.jpgJag har fått en ny vana! Minst två gånger om dagen så surfar jag in på Louise Perssons blogg:
”Sidan skrivs av en libertarian och indvidualistfeminist. Min livsåskådning fördelar sig någonstans mellan frihet och frihetens begränsningar. Det som skrivs är oftast ur ett liberalt perspektiv.”

Det är svårt att inte gilla Louise🙂 och det som är extra roligt med hennes blogg är att det ofta blir bra diskussioner om de ämnen hon skriver om. Kommentarerna kring ett inlägg blir rena debatterna!

När prostitutionsdebatten lagt sig lite så måste jag nog kolla in Louises politiska åsikter i andra frågor än prostitution lite mer. Hennes åsikter och argumentation fångar mig! Partipolitik har aldrig intresserat mig utan det är mer enskilda politiska frågor som jag kämpat med i mitt liv. Men jag är nyfiken på begreppet individualistfeminist, jag kanske är en sådan?

Bland de som är politiskt intresserade tycks det största stödet och den största förståelsen för oss som är prostituerade finnas i de riktigt liberala kretsarna och bland feministerna i denna.

blogge.jpgEn annan bloggare som jag hittat och som sticker ut i mängden är Blogge Bloggelito. Bara namnet gör ju att man blir nyfiken. Blogge tar ut svängarna, jag älskar hans roliga bilder och att han får en att tänka till precis som Louise.

Genom sin blogg vill han:
”Som svensk dissident i Sverige verka för det fria ordets fortbestånd, mot det fascistoida storebrorssamhället, mot förbudsmentalitet, mot den sexualfientliga tokfeminismen och kristna högern, för det öppna och mångkulturella samhället, för forskning och utveckling, mot religiöst inflytande, för det fria nätet, och mot det allestädes närvarande politiska inflytandet i samhällslivet”