moral1.jpgHillevi Engström moderat riksdagsledamot i justitieutskottet, som tidigare jobbat som kriminalinspektör, vill skärpa sexköpslagen och med tvång beslagta saker som vi horor har köpt!

Vad ska jag säga, jag blir mållös, arg och ledsen så att det gör ont i mig. Är jag förvånad? Nej tyvärr inte, men jag vet att många kollegor kommer bli mycket besvikna. Många hoppades att de i och med regeringsbytet, nu skulle kunna bli egna företagare.

Läser på Ekots, SR, hemsida idag:
Idag döms ofta sexköpare till dagsböter, vilket Hillevi Engström tycker är ett alldeles för milt straff. Och om den här översynen blir av kan den leda till att straffen blir hårdare, säger hon. Men man ska också försöka komma åt pengarna som omsätts.
– Man ska titta på att kunna gå in med tvångsmedel, att kunna ta saker i beslag om man köpt något via de här pengarna, att låta skattemyndigheten granska de här inkomsterna.
Sexköpslagen ska ses över – sr.se

Lyssna idag på Studio Ett P1 kl.16.00 då möter Hillevi Engström Petra Östergren. Repris ikväll kl. 22.15

Nu vill de borgerliga partierna utvärdera sexköpslagen som infördes 1999. Hur har prostitutionen i Sverige förändrats? Och har den omstridda lagen lett till att färre kvinnor säljer sex? Gäster är bl a Hillevi Engström (m) riksdagsledamot, Petra Östergren, författare och debattör, Lars Korsell, verksjurist vid Brottsförebyggande Rådet. Studio Ett – P1 – sr.se

Prostitution debatterades även i radio igår och en kompis till mig intervjuades och gjorde bra ifrån sig. Du kan lyssna på inslagen som var i Front P3 igår på den här sidan – Unga tjejer säljer sex på nätet – sr.se Där finns bl.a. ett inslag om hur alliansen vill utvärdera sexköpslagen.



Andra bloggar om: , , , , ,