blog_power.jpgDet pågår mycket debatt och diskussioner om prostitution just nu i och med att Petra Östergren gett ut en ny bok, Porr, horor och feminister. I mitt inlägg Prostitutionsdebatten i media hittar du en sammanställning och jag uppdaterar kontinuerligt det inlägget när nya artiklar m.m. dyker upp. I bloggvärlden pågår det också en debatt.

 Louise Person har på sin blogg skrivit massor med bra inlägg om prostitution. Hon är en av de många vettiga debattörerna i frågan som har fått mig att verkligen tänka till, andra är vilden Blogge Bloggelito, politikerna Erik Svansbo och Aqurette, sen har vi Charlottes blogg kamferdroppar, Johanna samt självklart min kollega Greta Garbo. På Syrrans blogg har det varit en rätt vettig diskussion
med anledningen av hennes inlägg: Den tysta horan.

Favoriten framför andra bland bloggar om prostitution blir nog ändå Louise Person och det är på hennes blogg de livligaste diskussionerna förs.

blog.jpgDet är synd att inte fler av mina kollegor bloggar samt att inte alla som gör detta är mer aktiva i debatten. Phonephucker gjorde ett avsteg från sin policy om att bara skriva om sitt jobb. Och oj vad hon kunde tycka till när hon mötte kommentarerna efter att hon i det här inlägget hade skrivit: Hur kan man inte vara emot den nuvarande lagstiftningen?

Bland inläggen och kommentarerna på dessa bloggar hittar man ofta mycket bra inlägg i debatten. Många vettiga personer som kanske inte själva skriver framför sina kloka synpunkter och åsikter i kommentarer. Den här livliga debatten på olika bloggar gör att man kommer till en djupare insikt om vad man själv står i frågorna, ibland ändrar man uppfattning, ibland blir man mer medveten om sina egna fördomar och ofta får man tänka till och skärpa sina egna argument.

Jag försöker hålla mig ajour om vad som händer i debatten, samtidigt som jag själv försöker delta i den genom inlägg på forum, här på min blogg och på andras bloggar och mina tröstlösa försök till skriva och få in debattartiklar till tidningar. Jag hinner inte med riktigt med att skriva om allt jag vill skriva om. Ge mig 48 timmar per dygn ett tag, så hade jag blivit nöjd.

the_midnite_blogger.jpg

Bloggarna är bra men det som framför allt har fått mig att tänka till de senaste veckorna har varit Petra Östergrens nya bok Porr, horor och feminister. Jag fick den av en underbart snäll vän i förra veckan. Köp den och läs den gott folk!

Hoppas ni har och får en riktigt trevlig helg! 🙂
Kram på er alla!
Isabella

Ps. Jag vore mycket tacksam om någon kan berätta för mig varför mina inlägg på min blogg inte når knuff.se och därmed inte de andra blogg tjänsterna som t.ex. intressant.se? Jag kan pinga manuellt men inget händer. Alla mina inlägg registreras på nyligen.se och nybloggat. Jag har mailat personen som har hand om knuff.se men inte fått något svar.



Andra bloggar om: , , , , , ,
Pingat på intressant.se
.