merry_mousie.jpgVilken underlig Jul det har varit för mig. Igår på Julafton kände jag mig först så bitter, Bitter över människors elakheter och jag som vanligtvis ändå brukar ha ett ljust sinne på Julafton. Det kändes hemskt att jag inte kunnat förlåta och gå vidare. Det är sällan jag är långsint men såren jag fått av vissa känns än. Hela situationen jag befinner mig i hade jag inte varit i utan dessa människors elakheter och jag önskade verkligen inte en God Jul till alla, snarare tvärtom. Känslor man helst inte vill känna på en Julafton.

Men sen så städa jag här hemma och det var nästan som att jag städa undan den skit som andra kastat på mig. Slängde ut skiten från samvetslösa människor som tycks tycka det är roligt att såra andra människor. Jag var arg och det hjälpte till att få det fint här hemma.

jesus-birth.jpg Sen när barnen ringde på dörren och jag öppnade så var hatet som bortblåst och där var bara ett ljust sinne hos mig. Jag kände en sådan lycka över mina barn, samma enorma glädje som när de föddes. De är så vackra både inuti och utanpå och jag är en mycket stolt mamma. Och trots att barnen sen gick för att fira julen med sin pappa så var jag lycklig hela Julafton. En varm och go lycka spred sig som ett skönt ljus i hela kroppen. Lycka över mina barn och att de fötts, lycka över allt det fina och vackra i livet. Det var en härlig känsla. Nu går vi mot ljusare tider och det känns underbart!