freedom_of_speech.jpgIgår vid lunch stängde WordPress ner min blogg. Jag fick ingen förvarning eller förklaring. LouiseP och Blogge Bloggelito reagera direkt och skrev inlägg om detta på sina bloggar. Björn, som har Bloggen Bent, tog upp saken till diskussion på WordPress diskussionsforum och har även skrivit ett inlägg på sin blogg. Min kloka kollega Greta Garbo tog också upp ämnet på sin blogg. Många mailade också till WordPress och protesterade. Wow vilket stöd, tack!

När klockan var kvart i elva på kvällen fick jag ett mail från Mark på WordPress, mailets ämne var – An apology:

Hi,
I want to say I am sorry for the suspension of your blog.
It was a genuine mistake.
We do not censor opinions here, we do not interfere with political blogging, we have no agenda against anyone anywhere. What happened was a mistake. We have to deal with many spam blogs and we close them. Your blog must have been accidentally caught. I am very sorry not only for doing that but also the effect this must have had on you and everyone involved in what you are doing.
All I can do is apologise and say that your blog is safe here. It will not be suspended or affected again.
Sorry.
– Mark

Och någon timme senare så fick jag svar på det mail jag skicka till WordPress support när jag såg att min blogg var borta:

Hi,
I just got your message to me about the suspension which was done mistakenly.
Again I am very sorry this happened,
You are very welcome to stay here and continue to use your blog and any others you open.
– Mark

yttrandefrihet.jpgNär bloggen kom upp igen så fick jag tårar i ögonen. För det är så svårt att göra sin röst hörd som sexsäljerska och min blogg är min röst ut mot omvärlden. Jag vill inte spekulera i vad det var som hände utan väljer att tro på Mark från WordPress.

Men en sak står klart för mig, det finns många människor som verkligen värnar om yttrandefriheten. Och på Internet i bloggvärlden, kan ingen sätta en munkavel på en sexsäljerska utan att det går obemärkt förbi andra. Detta är ett faktum som gläder mig enormt just nu.

Jag vill tacka alla som på olika sätt visat mig sitt stöd. Det var oväntat och er reaktion, ert stöd och allt har rört mig till tårar. Tusen tack och många varma kramar till er alla!

Fortsättningen på historien och den nakna sanningen finns i inlägget – Ilsken som bara en kränkt hora kan bli.

.
roseline.jpg

.
Andra bloggar om: , , , , ,
.
Bloggtoppen.se .
..badge_intressant.png