kanintestoppas.jpgFler än någonsin har hittat hit de sista dagarna. Det är tack vare det enormt fina stöd jag och yttrandefriheten har fått i samband med att min blogg i torsdags blev utsatt för en attack av en prostitutions- motståndare. Välkommen hit du nye nyfkne besökare!

Min blogg har stor betydelse för mig personligen, den är min röst ut mot omvärlden. Det är bara här jag ocensurerat och med mina egna ord kan beskriva hur det är att sälja sexuella tjänster som eskort. Och jag gillar att skriva så det blir en hel del inlägg här av mig.

Alla som säljer eller köper sex, forskar om ämnet eller vill skriva ett inlägg här, är välkomna att göra så. Du behöver inte dela mina åsikter, alla kan göra sin röst hörd här. Och mina gästinlägg tycker jag är bland de bästa som finns att läsa här. Jag hoppas det trillar in fler bidrag och har du missat att läsa de som finns, så hittar du dem här:

Det finns fasta sidor på bloggen om Människohandel och Sexköpslagen, och under rubriken Innehållsförteckning kan du hitta alla inläggen här på bloggen.

toulouse-prostitute.jpg

Det har varit mycket i media om prostitution under hösten-06 med anledning av Petra Östergrens nya bok Porr, horor och feminister.

Jag har gjort en sammanställning av debatten i media under senhösten 2006. Och jag fortsätter att följa debatten under 2007. Det här inlägget uppdateras kontinuerligt med citat och länkar till det mesta som skrivs i pressen om prostitution, om det kommer upp på nätet.

I t.ex. en artikel i dagens Svenska Dagblad – Hård kritik mot brister i sexlagen – står det att det inte är aktuellt för regeringen att nu starta någon utvärdering av sexköpslagen och de andra lagarna om sexualbrott i brottsbalkens sjätte kapitlet.

Jag försöker själv delta i den offentliga debatten om prostitution i media, men det är oerhört svårt då jag inte kan skriva under debattartiklar med mitt riktiga namn. Jag kan inte använda mitt riktiga namn av flera skäl. Som eskort riskerar man att skattemyndigheten skönstaxerar en, trots att man idag inte kan registrera ett företag med eskortverksamhet som verksamhet. Jag har två tonårsbarn och en familj + släkt som inte vet om att jag arbetar som eskort. Om jag gick ut öppet med mitt namn så skulle jag tvinga dem att stå på barrikaden tillsammans med mig och kämpa mot horstigmatiseringen. Jag anser inte att jag har rätt att göra det, mina barn är för unga för det.

erokramis.jpgÄven om jag alltid till redaktörer är ärlig om min riktiga identitet och de förstår att jag verkligen måste använda ett pseudonym namn så har Sveriges alla största tidningar en regel om att man inte får skriva under ett pseudonym namn. Insändare verkar dock en del acceptera och den 2/12-07 fick jag in en sådan i Sydsvenska Dagbladet – Lyssna på oss som vet vad prostitution är.

De tidningar som inte har de där riktigt stora upplagesiffrorna verkar dock vara mer villiga att publicera en artikel. Jag har fått 4 debattartiklar publicerade och här hittar du länkarna till dem samt mina inlägg här på bloggen om dem:

I den här veckan kommer jag förmodligen att dyka upp i en intervju i Sydnytt. Sydnytt ville ha en intervju med mig i samband med att de gjorde ett reportage om Nicklas Ohlssons arbete. Niklas arbetar för Prostitutionsgruppen i Malmö och håller på att arbeta med en kartläggning av Internetprostitutionen. Det var med stor bävan jag sa ja till intervjun.

sensuella_labella.jpgKollegors erfarenhet av TV genom åren har inte varit positiva. Ofta är TV bara intresserade av oss om det handlar om Ashbergs journalistik. Den här journalisten från Sydnytt gav dock ett mycket seriöst intryck och jag hoppas reportaget blir bra. När och om jag dyker upp i TV så kommer ni se mig utklädd av SVT kostymavdelning, i en peruk och med en förträngd röst.

Till sist, alla nya besökare… ni kanske kan roas av att läsa det som de flesta besökarna tycker om här på min blogg. Här är de mest lästa inläggen de senaste 30 dagarna:

  1. Älskogskonst – Del 5 – Orala sexlekar för en mans njutning

  2. Är prostitution fel – övertyga om du kan

  3. Ilsken som bara en kränkt hora kan bli

  4. Ett omskakande misstag av WordPress

  5. Backstage

  6. Varför måste horan vara lycklig?

  7. Luder berättar om sitt jobb på danska bordeller

  8. Att missionera som hora…

  9. Torskar som torskar – Smuts

  10. Ska jag behöva leva i en misär?

  11. Var kan jag söka politisk hor asyl

  12. Louise Eek är rätt trött på alla som säger att prostitution är ok

  13. Josefin Brink om Porr, horor och feminister

  14. Debatt om prostitution i media 2007 Del 1

  15. Inkludera sexsäljarna i den feministiska debatten

  16. Älskogskonst, erfarenhet av sex och erotik, del 2. En mans erogena zoner

  17. Älskogskonst – Del 4 – Lust och fantasi

  18. Den dödande sexsynen

  19. Roshina Sambo har mitt stöd

  20. Nytt favoritcitat

  21. Prostitutionskartläggning

  22. Artikel i GD – Vi som säljer sex har samma rättigheter som andra

  23. Zoran Alagics lögner

  24. Vägen bortom fördomarna om prostitution

  25. Varför jag börja arbeta som eskort

  26. Älskogskonst, erfarenhet av sex och erotik del 1

  27. Bakgrunden – En hemsk och sann medial historia

.

.
Andra bloggar om: , , , , , , , .
.
Bloggtoppen.se ...
badge_intressant.png