Får man ibland tecken? Kanske… tidigare var jag rätt off, men det kom ett mail, med ord som ingav hopp och sen kikade jag in på Majs blogg och får höra en av mina favoritsånger, U2s One i en ny version – One Whore. Och ärligt så tror jag att Bono gärna hade sjungit sången med den nya texten. (Har ni sett hans film Million Dollar Hotel? Om inte se den!) Videon här är gjord av APNSW = Asia Pacific Network of Sex Workers med säte i Thailand.

I orginaltexten sjunger Bono:
You gave me nothing, now it’s all I got.
I denna version blir det:
You gave me a sewing machine, now it’s all I got.

We’re one, but we’re not the same.
We get to carry each other, carry each other… one

.

För alla mina kollegor, världen runt och speciellt för de som
vågar sticka fram hakan… Och jag tänker på en av mina kollegor
här i Sverige lite extra, Michelle som har vågat börja blogga…

one love

.
roseline.jpg

.
Andra bloggar om: , , ,
, ,

.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png