mariab.jpgVi sexsäljare måste se de bedragna kvinnorna skriver idag bloggaren i nunnedräkt, Maria Bergman på Expressens fjärde sida. Förutom att hon gärna vill vara nunna i cybervärlden så är hon även erotikmassör. Det är ett finare ord för en hora som inte går med på samlag.

Detta är en kvinna som i ett par blogginlägg gav sig på mig under november förra året. Det är nästan så man kan utfärda en liten, liten, liten stalker varning.

För hon bemöda sig att leta igenom tusentals tramsiga inlägg som jag skrivit på ett forum och efter lite letande så hittade hon ju mina goda råd till upptagna män som tar hem eskorter. Det var mer än vad cybernunnan klarade av och det bidde ett inlägg om detta på hennes blogg ”Bedrägeri som affärsidé”. I det inlägget förvandlar hon mina tips, skrivna under ett tramsigt onliner samtal på ett forum, till goda råd om hur män ska vara otrogna mot sina fruar med hjälp av prostituerade utan att bli upptäckta.

nunnan2.jpgI ett annat inlägg ”Horor på offeraltaret” tror hon att jag har tolkat in in ett annalkande hot mot min egen person samt att jag lider av psykiska problem med paranoida inslag! Jag hade nämligen i blogginlägg skrivit så här… ”Och när jag ser feminister driva en prostitutionspolicy i jämställdhetens namn där man i själva verket både förtrycker den kvinnliga sexualiteten och en grupp redan utsatta kvinnor, så ser jag rött Ann Charlotte Alstadt. Aldrig i livet att du får offra mig och min frigjorda sexuella läggning på jämställdhetens altare!” … om Alstadts artikeln i Aftonbladet där Alstadt tyckte att vi kunde ”offras på jämställdhetens altare”.

På samma sätt har hon förvandlat en hel del av det jag skrev i min debattartikel på fjärde sidan i Exprssen den 15/2-07 Vi sexsäljare är emot människohandel till något helt annat än vad det faktiskt står i artikeln. Den biten och annat i Marias artikel hoppas jag dock att jag får möjlighet att bemöta på Expressens fjärde sida i en replik.

Jag kan bara konstatera att Maria har en hel del fördomar och okunskap om prostitution i allmänhet. Jag tror inte hon har så mycket kontakt med kollegor, om hon ens känner några. Det är inte fel i sig men det blir ganska fel när man går ut som sexarbetare i en debattartikel och sedan skriver ” För oss i sexbranschen” …. se här nedan:

”De kvinnor som bedras genom sexköpen beräknas vara cirka tjugofem gånger fler än de prostituerade. Detta innebär att det i Sverige finns tiotusentals kvinnor som lever i förhållanden där de förväntas vara trogna gentemot män som bedrar dem med prostituerade som redskap. Och betydligt fler skulle de av allt att döma bli med en sexhandelslegalisering.
För oss i sexbranschen är detta ett dilemma som vi naturligtvis helst blundar för. Uppmärksammandet av det går stick i stäv med våra särintressen. Det utgör ett hot mot vår självkänsla och riskerar att sänka vår redan låga samhällsstatus. För feminister i kvinnorörelsen är det enklare att vara klarsynta och också se fenomenet i ett större perspektiv.”
Källa

nunnor.jpg

Dilemmat och hoten som Maria upplever har jag aldrig hört några av mina kollegor diskutera som ett av de större problemen vi har att tampas med. Att det hotar en ”Cybernunnas” självkänsla kan jag förstå men den hotar inte min. Sanningen är att vi andra som säljer sexuella tjänster inte har ambitionen att vara några skenheliga nunnor med dubbelmoral …
.

roseline.jpg

.
Läs PhonePhuckers inlägg om artikeln i GP:
I didn’t steal your boyfriend
:
”Och varför ska ”män är dubbelmoraliska svin som vill att deras fruar ska hålla på sig medan de själva knullar runt” vara ett argument emot prostitution? Vilka var det som var dubbelmoraliska svin nu igen? Varför ska i så fall kvinnliga sexarbetare ansvara för det utomäktenskapliga?”

”Det stämmer naturligtvis att män inte skulle vara otrogna med horor om det inte fanns några horor. men även nu, när hororo finns, är de flesta otrogna gratis. Flört på jobbet är vanligt, ska vi förbjuda könsblandade arbetsplatser? Och, öh, icke-könsblandade arbetsplatser med, för man kan vara otrogen med någon av samma kön. Och om Lisas väninna Annika inte vore så förbaskat kurvig skulle Lisas man Kalle aldrig tänkt osedliga tankar om henne. Ett bra argument mot väninnor, kurvor och tankar.

.
roseline.jpg

.
Andra bloggar om: , , , , , , .
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png