ausjap7.jpgJohanna Parikka Altenstedt har dykt upp igen i debatten, precis som gubben i lådan trots att vi vinka så glatt farväl till henne.

Hon har hämtat sina kunskaper om prostitution från bl.a. EU-parlamentarikern Maria Carlshamre (fp) som ofta brukar ta Australien som ett slags skräckexempel på att en legalisering av prostitution medför en massa fabricerande hemskheter. Även andra EU-parlamentarikern som t.ex. Anna Hedh (s) hävdar detsamma.

Så låt oss ta en titt igen på lite mer fakta om vad legaliseringen av prostitutionen i Australien har inneburit.

I oktober förra året hölls en internationell konferens i Hong Kong – The Ins and Outs of Sex Work and the Law Conference. Med på konferensen var Rachel Wotton, International Spokesperson, Scarlet Alliance – The Australian Sex Worker Association.

ausjap2.jpg Läs Rachels presentation – Getting on Top Of Decriminalisation for the NSW Sex Industry (Word dokument).

”This presentation will focus on the benefits of decriminalisation as a best practice model of sex industry law reform. In order to illustrate this I will briefly outline legislative reform in NSW, the rationale behind the changes, the positive outcomes that the sex industry has seen since then, and will conclude with further changes needed in order to truly provide sex workers with equality, safety, dignity and respect that they deserve.”

Det är ett mycket bra dokument och om någon har tid och lust att översätta delar eller hela dokumentet till svenska så skulle det uppskattas av många. Jag kommer skriva mer om Rachel Wottons presentation i ett längre blogginlägg men innan dess så var jag bara tvungen att låta alla ta del av dokumentet. Det är ju så många motståndare till prostitution som använder Australien som ett exempel på en misslyckad legelisering.

Johanna Parikka Altenstedt argumenterade t.ex. lögnaktigt om förhållandena i Australien och alla hennes lögner har jag belyst i både detta, detta och i detta inlägget.

ausjap9.jpgOm jag någon gång lyckats sätta en rubrik på ett inlägg som passar lika bra som pricken över i:et så var det nog i det där första inlägget jag skrev om hennes lögner. Måndagen den 19 mars skrev jag rubriken Hur kan man hata så mycket…
Jag undrade efter att ha läst Johanna Parikka Altenstedts argument, påhopp och lögner både i hennes blogg och i en artikel i GP – Sexindustrins cynism ger höga vinster på offrens bekostnad.

Torsdagen den 22/3 ser jag att Altenstedt fegar ut från debatten. Hon skriver själv på sin blogg att hon för sin del är klar med sexsäljare och att om man vill debattera ämnet så får man göra det med någon annan. Ett mycket glädjande besked!

Och om det inte hade varit så att källorna som Altenstedt använder sig av kommer direkt från en av våra beslutsfattande politiker så hade man kunnat ignorera henne totalt.

Under 2006 jobbade Altenstedt som assistent till Maria Carlshamre, en kvinna som tidigare var folkpartist men som numera tillhör Feministisk Initiativ. Maria Carlshamre sitter i EU-parlamentet och arbetar för att sprida sexköpslagen inom EU. Inspirationen till alla lögnerna i sin artikel kommer från seminarierna som Johanna Parikka Altenstedt tydligen varit med att organisera för Maria Carlshamre.

ausjap8.jpgRunt halvtiotiden igår kväll så gav sig Altenstedt sig in i debatten igen och i mitt första inlägg om henne inleder hon en lång kommentar med orden:

Isabella (eller är det Petra?) – innan du skickar runt långa haranger om mig låt mig komma till tals”.

Och alla får komma till tals här.

Michelle gav henne svar på tal och Blogge Bloggelitos kommentar var dräpande!

Jag började skratta… för det blir nästan som en fars när en människa argumenterar som Altenstedt gör.

Nu idag så här på morgonen så tycker jag det är mest tragiskt för alla att en människa med dessa åsikter och argument är vad sexsäljare ska behöva möta i debatten om vår rätt till mänskliga rättigheter. Louise Persson skriver i en kommentar idag att Altenstedt verkar mer än lovligt obalanserad och jag håller med…

I och för sig så är det rätt underhållande men med tanke på att Altenstedt sysslat med smutskastnings- kampanjer mot Anna Kontula, vice ordförande i den finska organisationen för sexarbetare + att hon uppenbarligen inte är i balans så får ordet tragik en större betydelse. Och min rubrik som var så rätt Hur kan man hata så mycket… får mig att undra hur långt en människa kan gå för att försöka förgöra en människa med en annan åsikt.

ausjap5.jpgJohanna Parikka Altenstedt skriver som sista mening i sin kommentar. ”För övrigt finns det copyrightskyddade bilder utan att man angett upphovsmannen på den här bloggen och jag vet inte om upphovsmännen i fråga uppskattar det.”

Ni som brukar besöka min blogg kommer kanske ihåg att WordPress stängde ner min blogg under 12 timmar i mitten av januari. Reaktion var kraftig och tack vare att så många reagerade för yttrandefriheten så tvingades WordPress att öppna upp bloggen igen innan ens WordPress själva visste varför de hade stängt ner den.

Anledningen till att bloggen stängdes ner var att jag ovetandes hade använt en bild som en amerikan ägde rättigheterna till. Det roliga med hela den historien var att någon som kallade sig själv Jonna hade tagit kontakt med honom och spridit lögner om vad syftet med min blogg är. Dessutom till personer som inte behärskar det svenska språket. Men Jonna visste inte att den här mannen hade en svensk fru och via henne kunde han själv bilda sig en egen uppfattning om innehållet på min blogg.

ausjap4.jpgSå fort jag kan börja jobba som eskort igen och får en bättre ekonomi så kommer jag lägga den här bloggen på en egen domän. Och trots att motståndarna mot prostitution tror att man är sponsrad så har jag faktiskt inte ens pengar till mat just nu, så bloggen här får tyvärr leva vidare på WordPress.com tills vidare.

Men här i Skåne så blommar både Magnoliaträden och maskrosorna och solen skiner idag. Våren kom tidigare i år och idag brister alla knoppar…

.

roseline.jpg

.

Från Louise Persson blogg

😆 😆 😆

girl_robot.jpg

.

roseline.jpg

.

Andra bloggar om: , , ,
, , , ,
, , ,

 

.
Bloggtoppen.se ... badge_intressant.png