alanishump.jpgEn av mina favoritartister – Alanis Morissette har gjort en oerhört lugn och vacker version av Black Eyed Peas ”My Humps”. Dessutom så har hon gjort en video till som är en enda stor parodi på den rätt så sextistiska stilen i musikbranschens videor. Ta en titt på Black Eyed Peas orginal video och jämför! Jag bara älskar Alanis Morissette och hade jag varit tonåring så skulle jag sagt Word eller att hon äger!

Det känns dessutom inte förvånande om man tänker på alla Alanis Morissettes sånger med underbart fina texter. Och ärligt de som tycker att porrfilmer är kvinnoförnedrande…
… hmm jag tycker att om man har på sig sådana glasögon så skulle man reagera mer på musikvideor (dock ej Alanis) än på porrfilmer.

Och jag bara måste ha med en av mina favoritsånger –
Univited – här i en mycket fin live version

I ”Thank You” sjunger Alanis helt naken och det var nog hennes första prostest mot hur musikvideor brukar spelas in.
På Youtube finns det fler videor med Alanis Morissette.

Till sist… Vill jag önska alla mina läsare en riktigt GLAD PÅSK!
Många goa Påskkramar till alla från den syndiga häxan😉
Isabella

.
roseline.jpg

.
Andra bloggar om: , , , , , .
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png