erokons16.jpgAnna Hedhs debattartikel igår i Aftonbladet – Alla som köper sex gör kvinnor till handelsvaror – känns verkligen inte som om den platsar in i dagens debatt om prostituton, den kanske gjorde det för 10 år sedan, men idag NEJ.

Blogge Bloggelito tycker prostitutionsdebatten blir tröttsam ibland och jag måste hålla med.

De radikalfeministiska hypoteserna om prostitution och dessa kvinnors ovilja att ta till sig något som vi sex- och erotikarbetare själva berättar blir nästan som en gammal repig LP skiva i mina öron.

LouiseP har bra tankar om detta: ”Anledning att man vill likställa all prostitution med ett slags slaveri är just det Anna H skriver, som ett uttryck för den ideologiska könsmaktsordningen. Tyvärr håller inte teorin för ni är individer med helt skilda motiv och ambitioner.

erokons1.jpgIbland vill man helt enkelt ha betalt för sex, men det är mer socialt accepterat att vårdbiträdet vill ha betalt för sina tjänster. Trots att alla ”borde” kunna sköta om varandra gratis och få och ge sex gratis. Och trots att man även i fallet vårdbiträdet skulle kunna hävda att hon/han står i en utsatt bristande maktställning. Ingen får för sig något så tossigt att förbjuda köp av vårdtjänster. Det är bara för att det handlar om sex.

Och sex har radikalfeministerna ett speciellt förhållande till, i synnerhet heterosexuellt sex som ses som uttryck för denna könsmaktsordning. Men man säger inte högt att det är det som är problemet för dem, man kräver inte förbud av äktenskap, för det
skulle se så uppenbart galet ut, det vet de åtminstone.

De slår på prostitutionen för det är ENKELT, just för att det är STIGMATISERAT. Det är lätt att argumentera emot människor som är stigmatiserade. Gifta människor är inte stigmatiserade, därför avstår man från det. Sedan kallas detta för någon slags människokärlek.”

Anna Hedh har i år varit flitig med att skriva debattartiklar i en massa små tidningar över hela Sverige. Efter mitt öppna brev till henne så har vi haft lite mailkontakt där jag gjort mitt bästa för att försöka få henne att lyssna. Jag t.o.m. föreslog att hon och några andra politiker skulle träffa mig och några kollegor i det tysta men tyvärr fick jag ingen respons på det förslaget.

erokons8.jpgAnna Hedh (s) känns idag som ytterligare en av de många kvinnliga politikerna som försöker göra en politisk karriär genom att vägra lyssna på de som hon debatterar om.

Undrar om hon har inspirerats till detta av Inger Segelström (s), hon var ju en av personerna bakom sexköpslagen och är numera EU politiker.

På plats i Bryssel finns ju också t.ex. Maria Carlshamre (F!) liksom vänsterpartisten Eva-Britt Svensson.

Aqurette berättar att det numera finns push-up kallingar. Bra! Det är sexigt med ett bultande köttstycke mellan benen på karlar! Och ja jag gillar när det syns😉

Bittersweet Butterfly har skrivit ett underbart inlägg om skillnaden mellan privat sex och sex på jobbet – Jag säljer en dröm (eller drömmer den med en annan):

erokons17.jpg”Privat sex är inte som när jag säljer det såklart. Privat blir det när det är mina egna passioner det handlar om, även om passioner kan väckas i jobbet också, sånt jag skrivit lite om här. Sex utan det sensuella är inget för mig. Men jag är liksom inte besatt av det bara för att jag säljer det. Jag äger några dildos men det är enbart för jobbet, för dem kunder som efterfrågar det. Men privat? Nej, jag som säljer sex använder varken dildos eller porrfilmer privat. Det intresserar mig inte. Jag är kanske lyckligt lottad som tycker att om känslorna är dem rätta så slår det vilken porrfilm som helst..;) Skämt åsido men, faktiskt så behöver jag inga ”kalla verktyg” för att njuta av sex. Jag skapar hellre själv med fantasins hjälp om jag känner för det… och är hellre aktör än åskådare.”

Och i detta känner jag så väl igen mig själv. Hennes tankar om sex och om det är sensationellt är också bara så bra:

”Jag ser inte prostitution som nåt mystiskt. Heller inte som nåt fult eller vackert. Sex kan vara underbart men, sensationellt..? Om det är känslor med så är det underbart men utan känslor är det bara en lek tycker jag… ibland häftigt skön och ibland bara en lek, men sensationellt? Nej, för mig är det bara nåt naturligt. Antingen njuter jag av det för att jag själv är tänd, eller så utför jag en tjänst enligt överenskommelse, så bra jag kan, för att den skall uppskattas. Konstigare än så är det inte. Jag förstör inte samhället genom att göra det översexualiserat. Det är andra som ser till att det blir så men, inte jag.”

erokons22.jpgOch i inlägget Frivilligt arbete lever av lust och dör av lust berättar hon om vad majoriteten av våra kunder söker:

”Många kunder har berättat för mig hur dem tidigare vänt i dörren om någon tjej varit drogpåverkad, berusad, otrevlig, rädd, osäker, ointresserad eller på annat sätt obekväm. Det kan också vara att personkemin inte alls stämmer överens. Alltså söker inte alla kunder bara en kropp, utan en frisk självständig kvinna med självförtroende, lust och ett fräscht attraktivt utseende där personkemin känns bra. Innan jobbade jag tillsammans med andra tjejer och hade killkompisar som chaufförer och vakter ibland fast det var förbjudet, men det vågar vi inte längre pga ”klimatet”.. Det var det enda skyddet vi hade ifall nåt skulle hända.. Jag är offer för lögner, förtal, diskriminering osv. Dem hjälper inte ”sina påhittade offer”, tvärtom har dem gjort det farligare för oss nu än innan.”

Maj hilser Seksualpolitisk Forum velkommen och jag instämmer helt.😀 Luder är också glad över att detta nätverk har bildats och i sitt inlägg Seksualpolitik är hon också mycket glad över att vara dansk. Och jag funderar ibland om jag inte borde bli en:

erokons23.jpg”Jeg mener, hvor er jeg glad for, at når moral pludselig truer med, at overtage styringen fra fornuften og friheden når emnet handler om prostitution, som vi ser det i Sverige og Norge, i overvældende grad i USA og der også er tendens til det i Danmark, så dukker der en ny seksualpolitisk forening op her i landet. I stedet for tavshed og accept sætter vi i Danmark spørgsmålstegn ved moralen når den truer med at berøve os vores personlige frihed og ret til at forvalte vores eget liv.”

Jag har lagt till en ny bloggare i min bloggroll Lasse-Basse i Danmark. Hans tankar i inlägget Kunne man sidestille en luder, med en dagplejemor, sygeplejeske. Altså kvinder der viser omsorg tycker jag mycket om för det stämmer så bra in på mig själv. Sen tror jag nog att män också har en omsorgsgen men det fina med Lasse-Basses inlägg är att han förstår att sexarbete för många i grunden är ett omvårdande arbete och det är så han upplever det själv som kund:

erokons10.jpg”Kvinder har et medfødt gen, de vil gerne vise omsorg. De viser omsorg for deres børn, og deres familie.

Og mange kvinder vælger et fag, hvor de professionelt kan vise omsorg. Det kan være som dagplejemor, sygeplejeske, hjemmehjælper, pædagog, eller som præst.

Er det mon det samme gen, en luder bruger i sit fag, at hun gerne vil vise omsorg ?

Mange mænd føler sig ensomme, ikke kun de mænd der lever en tilværelse som single. Selv mænd der lever i et ægteskab, kan føle ensomhed.

Og i begge tilfælde, opstår et behov for omsorg. Og her kommer luderen ind i billedet, den søde og varme massagepige, man kan putte sig ind til og snakke med. Sexuelt omsorg er mindst ligeså vigtigt som al anden omsorg.

Mine egne erfaringer når jeg har været sammen med en massagepige, er, at det er en kvinde som viser omsorg. Hun vil gerne gøre sex til en varm og hyggelig oplevelse, og for en stund glemmer man, at man er ensom, og man glemmer alle livets besværligheder. Fordi det bare er så rart, at være sammen med hende. Og når du siger farvel til massagepigen, har hun fyldt dig med et overskud til at komme videre i livet.”

.
roseline.jpg

.
Andra bloggar om: , , , , ,
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png