erokons11.jpgI ett halvår har jag noga följt vad svensk media rapporterar om prostitution och människohandel samt både följt och deltagit i den offentliga debatten. Och om jag tar en titt på vad som skrivits sista veckan så har jag nog material att blogga om i en vecka, det skulle vara ett heltidsjobb…

Men det börjar bli riktigt tröttsamt att peka på alla lögner, vinklingar och all skit som finns i svensk media. Jag har inte ens den sista veckan blivit förbannad

Det känns som jag har en mur omkring mig nu, där det ska till en del innan skiten tränger in, just nu studsar den bara tillbaks. Och detta är bra och någonting jag verkligen behöver, ibland har för mycket negativ skit klistrat sig fast på mig.

Jag har nog lyckats bygga upp den här muren nu eftersom jag laddades med så mycket positiv energi IRL från alla vänner och kollegor som jag träffade i Stockholm i förra veckan. Tack för att ni finns!

Jag känner mig kreativ och sitter mest och jobbar med roliga positiva små projekt, tankar och idéer för framtiden. Jag känner mig så inspirerad av alla dessa positiva möten och den känslan vill jag hålla kvar inom mig, istället för att ätas upp av alla negativa tankar omvärlden tänker om oss. Min mur är bräcklig men jag ska göra vad jag kan för att förstärka den.

erokons20.jpgSverige, svensk media, debatten här stinker och jag har inte lust att klampa omkring i den geggan just nu.

För om du tar en titt på vad som är aktuellt i media så är det bara gegga att läsa vad som skrivs i Sverige.

Att följa debatten och medias rapportering i våra grannländer är bra mycket roligare. I Norge kan landets justitieminister ge uttryck för samma åsikter som CUF:aren Leo Pierini i Jönköping gav uttryck för i en insändare, utan att någon kallar Storbergets argument för motbjudande eller tar avstånd från honom.

Men i Sverige så kan alltså en 16 åring, som i själva verket har mer insikt om vad sexarbete är, glatt förföljas av media i flera insändare och artiklar. Ok jag ljög tidigare… detta har faktiskt gjort mig förbannad denna veckan.

Om jag gör en sökning på orden prostitution, prostituerade, människohandel, sexköpslagen, sexköp och koppleri så hittar sesam.se nyhetsökning 24 891 svenska artiklar som innehåller dessa sökord.

erokons21.jpgHur många av dessa artiklar tror ni beskriver försäljning av sexuella tjänster korrekt, utan vinkling, fördomar, lögner eller propaganda? Hur många av alla debattartiklar är skrivna av sexsäljare själva? Hur många politiker har gjort karriär på folks fördomar om oss som säljer sexuella tjänster? Och INGEN ville möta mig i en debatt i Stockholm!

Så varför ska jag vara kvar i geggpölen? Prostitutionsmotståndarna kan sitta där utan att jag finns där ett tag. Vill man inte ta en hederlig debatt med mig IRL så kan det vara för ett tag.

Jag tvättar av mig skiten, ispireras av kloka vänner och kollegor och njuter av det underbart vackra istället.

.
roseline.jpg

.
Andra bloggar om: , , , .
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png