erokonst7.jpgEtt välkänt citat som tillskrivs Voltaire är:
Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem
.

Många skulle nog vilja stå för detta men det är få som verkligen gör det när allt kommer till sin spets. Jag själv tillhör inte den lilla skaran men jag beundrar de som gör det. Och saken kom verkligen till sin spets när det uppläts utrymme åt en anonym pedofils manifest på en webbplats.

Jag vill ge Hanna och Helena som har bloggen Svensk sexualpolitik idag en stor eloge för att de så tappert tagit striden om yttrandefriheten. De skriver idag om hela hysterin som varit kring pedofil.se.

Kom ihåg att varken Helena eller Hanna sympatiserar helt med innehållet i texten i manifestet. Det de däremot till 100% sympatiserar med är pedofilers rätt att uttrycka dessa åsikter. Det är en fråga om yttrandefrihet som inte ska inskränkas för att någon har “fel” sexuell läggning.

Läs allt om detta på deras blogg och ta gärna även en titt på Blogges eller Oscar Swartz inlägg om hysterin kring det hela.

.
roseline.jpg

.
Andra bloggar om: , , , ,
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png