mw1.jpgIgår undra jag om fotbollsfrun Malin Wollin provocera eller om hon var rent ut sagt dum? Imorse undra jag om hon syssla med medveten populism för att få pöbelns applåder?

Ikväll så vet jag svaret. Malin Wollin provocerar, är dum och sysslar med medveten populism som applåderas av fåraskocken, dessutom så verkar hon tycka att det är roligt.

Hennes häcklande äckel fortsätter på hennes blogg mot tänkande personer som försöker föra en seriös diskussion om ämnet i hennes kolumn i Aftonbladet igår – Är det din dotter som ska sälja sin kropp?

mw8.jpgI en kommentar igår på hennes blogg så frågade jag Malin varför hon inte sökte efter fakta och kunskap istället för att spä på fördomar om ämnet.

Malin svarar inte på min fråga utan skrev istället: Men Isabella, snälla snälla du; förklara för mig varför ingen INGEN kan tänka sig prostitution som ett yrke för en dotter?

Jag gav henne all upptänklig argumentation kring detta med döttrar och min syn på denna sak. Jag svara också några andra och på ett par ställen hänvisar jag till att fakta i ämnet fanns att hämta på SANS hemsida www.sans.nu

Imorse bloggade fotbollsfrun om de mail hon fått av flera, mail som gått ut på att jämföra prostitution med andra yrken, en hade kopierat hennes krönika och bytt ut ordet hora mot städare. De som skriver sådan mail till Malin Wollin är enligt henne ena sjuka jävlar och sedan frågar hon: Hur fan är ni uppfostrade?

mw3.jpgBland kommentarerna till inlägget – Era sjuka jävlar – så skriver Johan Andersson bl.a så här: Malin och alla som här har hyllat hennes, minst sagt illa genomtänkta och innehållslösa, krönika uppvisar inte bara sin okunskap om ämnet utan också en vedervärdig människosyn. Att uppmana er till att faktiskt söka fakta i ämnet verkar, om man ska döma efter erat bemötande av bl.a Isabella, tämligen lönlöst. …

… att ni aktivt vill verka för att försämra de prostituerades situationen tycks inte beröra er det minsta, tydligen så är det ett ickeproblem i eran värld. Men varför skulle ni bry er? De är ju tydligen bara ”smutsiga horor” för att använda en term som, utan att stöta på patrull av er övriga, användes av en av prostitutionsmotståndarna som kommenterade Malins krönika. Så jag kastar tillbaka din fråga till både dig och dina ”anhängare”: Hur fan är ni uppfostrade?

mw4.jpgHur svara då Malin Wollin Johan, jo så här: Vad är det för fakta vi ska söka upp? Jag har fått många mail från prostituerade, både påstått lyckliga och extremt olyckliga. Vilka ”fakta” är det du vill att jag ska söka? Jag är helt övertygad om att prostitution är skadligt för själen. Det finns inga fakta i världen som kan vare sig bevisa eller motbevisa detta.

Och när det gäller prostituerades utsatthet så är det inte rätt väg att gå att legalisera branschen. Det anser jag i min okunskap så stor som oceanen. Och om du kallar min människosyn vedervärdig en gång till tar jag bort dig.

Johan svarar: En bra början kan vara att kolla upp den faktiska demografin av sexsäljarna samt titta på de utvärderingar som har gjorts av sexköpslagar, kopplerilagar och prostitutionsförbud.

mw5.jpgMalin Wollin: Ja, det kan jag göra.
Eller så kan jag åka till stranden med mina barn och ta en paus från någon som stångar sig blodig för att få mig att förstå att det finns lyckliga horor. Vilket det INTE GÖR.

Sedan så kommer inlägget Oh NO där hon ska ge ett svar till en läsare som påvisar ohållbarheten i hennes argumet. Och ärligt… ja läs själva vad hon skriver…

Oj, där fick du mig, verkligen. Jäklar vad pinsamt, jag känner mig alldeles tillintetgjord. Vad ska jag ta mig till? Min dolda agenda var ju att förbjuda ALL kuksugning, och nu har du avlsöjat min komplott. Jag kan inte se någon annan utväg än att sluta som krönikör.”

Hur går era tankar? Jag inser att Aftonbladet har en kolumnist som är otroligt omogen, trångsynt och som inte klarar av diskutera känsliga ämnen på ett seriöst sätt. Många tycker hon är rolig, jag själv tycker absolut inte det.

mw6.jpgDen sortens humor hon representar har jag alltid tyckt mycket illa om.

Undrar hur många det egentligen är som tycker som fotbollsfrun, att det är roligt att skriva respektlöst om oss horor?

Men det är klart det drar ju till sig en hel del uppmärksamhet och vi horor är därför alltid ett tacksamt ämne att skriva om.

Hade hon inte haft en kolumn i Aftonbladet hade jag nonchalerat henne totalt, för hennes argumentation befinner sig på en sandlådenivå som jag själv vuxit ifrån för länge sedan. Dessutom är det inte roligt, inte ett dugg roligt när så många far illa av skriverier som Malin Wollins. Jag slår nog därför en signal till Lotta Gröning på Aftonbladets debattredaktion på måndag.

mw7.jpgCharlotte skriver om oskuld idag. ”På ena sidan det nystrukna staketet finns det hela och rena, barnen och aftonsången. På andra sidan det smutsiga och fördärvade. Det som gör alla som kommer i kontakt med det skyldiga.” Och jag tror hon har helt rätt, precis som Petra Östergren skriver så tror nog en del kvinnor att horstigma smittar och är man en fotbollsfru så får man nog akta sig.

Det var nog därför klokt av Malin Wollin att hon i em gick och tvagade sitt sexhatande kön och att hon ikväll ska jag försöka blogga om något som inte gäller hennes vedervärdiga människosyn, hennes sex-
och kukhat eller hennes monumentala okunskap
.

.
roseline.jpg

.
Andra bloggar om: , , , , , , .
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png