in3.jpgIgår skrev jag om fotbollsfruns Malin Wollins kolumn i Aftonbladet som attackerade sexsäljare och sexsäljarnas debattartikel i Expressen i förra veckan. Jag läste idag en mycket bra kommentar på fotbollsfruns blogg av en manlig kollega till mig och han bara måste citeras:

Oj. Malin, är du verkligen helt ärlig i dina åsikter och funderingar, eller är det medveten populism för att få pöbelns applåder?

Varför vill ‘ingen’ att sin dotter ska bli hora? Tja, dels för att det är ett riktigt lågstatusjobb (åtminstone för kvinnor, med män är det lite annorlunda) och dels för att samhället har en mycket fördömande syn på prostitution. Se bara kommentar #55.

En intressantare debatt är vad det egentligen är för sjuka människor (främst män) som köper sex. Som gillar att köra in kuken i nån som redan haft 15 olika mäns sperma i sig den dagen. Vad är det för äckel? S.k. män som är otrogna mot sina fruar/flickvänner, som riskerar ALLT de har tillsammans för VAD? De betalar inte för en levande, älskande kvinna- de betalar för ett fuktigt, lagomt stort hål. De risker sjukdomar, de riskerar hela sitt fina uppbyggda liv för några minuter i extas med en smutsig hora och hennes hål. Nej, jag kan aldrig förstå. Förstå äcklet.

Det finns många sådana äcklade, föraktfulla människor. Tidigare lät det likadant om homosexualitet som ju också varit både olagligt och sjukdoms/offer-klassat. Hade du skrivit en lika populistiskt nedlåtande artikel om homosexualitet för 100 år sen hade du också applåderats av ‘vanliga, vettiga människor’. Och om 100 år tror – och hoppas – jag att dina släktingar (till exempel döttrar) kommer att skämmas över sin anmoders reaktionära artikel.

Av samma skäl lär det vara mycket svårt – precis som du säger – att hitta någon enda vettig person som har hög status i samhället och ett vanligt ‘respektabelt’ liv att komma ut med att han eller hon valt att prostituera sig.

pkskur2.jpgJag är själv ett utmärkt exempel. Jag hade lycklig barndom, är högutbildad, har familj och ett statusfyllt jobb.

När jag var drygt 30 sålde jag sex första gången, sedan har det blivit ett antal gånger. Varför? Spännande, intressant, egentligen mer ‘varför inte?’ än ‘varför?’

Jag skulle ALDRIG gå ut med detta extraknäck offentligt. Jag skulle förmodligen förlora några vänner, bli utfryst av släktingar och få svåra sociala problem både på jobbet och bland grannar. Delvis pga att människor som du piskar upp föraktet och legitimerar äcklet.

Att jag inte skyltar med mitt horeri offentligt är alltså inte ett bevis på att jag inte finns. Det är jag säker på att du förstår, Malin. Därav mina inledande frågor till dig om populism.

.
roseline.jpg

.
Andra bloggar om: , , , , , , .
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png