hattac2.jpgIdag framkommer det lite andra tankar från Malin Wollin på hennes blogg, hon lyssnar på vad jag skriver i kommentarer i hennes inlägg – Mer horprat. Jag är så glad över detta! Och förhoppningsvis kommer en del av alla som har intresserat sig för denna debatt ta reda på fakta och söka kunskap om ämnet. De kanske kommer gå till SANS hemsida på www.sans.nu och läsa vad som står där. Jag hoppas det

Jag var rätt arg igår när jag skrev mitt inlägg om häckel äckel. Ofta försöker jag sansa mig i diskussioner och inte gå på med personangrepp som jag faktiskt gjorde igår, det var dumt av mig. Men ibland svarar man helt enkelt med samma mynt, även om man inte borde.

Mitt mål är att nå fram med mitt budskap, att få människor att förstå och för att lyckas med det så måste man försöka samtala och inte kriga, man måste respektera andras åsikter, ta en jäkla massa skit själv, speciellt om är en hora och på något sätt ha en skyddsmur uppe mot stenarna som kastas mot en. Men ibland har man inte det, och man blir förbannad.

hattac3.jpgEn del tycker att jag borde skriva mer aggressivt, att jag ofta är alldeles för snäll. Kanske jag borde släppa lös min ilska mot andra mer. Många andra gör ju detta.

Men för mig är det fel att kasta mina aggressioner på andra, kommunikation via nätet och i skrift kan bli så fel. Jag har själv fått agera slagpåse för andra i mitt liv, slagpåse för andra människors ångest och frustration, jag vill inte göra detta mot andra. Mitt motto – den som är utan synd kan kasta första stenen – finns där hela tiden.

Jag vill inte kasta stenar men jag vill heller inte att andra kastar stenar på mig. Jag vill möta andra människor med respekt för vad de tycker och känner och jag vill bli bemött på samma sätt tillbaks.

Ibland kokar det av ilska inom mig, ilska som inte kommer ut och som sätter sig i musklerna istället som isklumpar. Isklumpar som smärtar och när aggressioner vänds inåt förvandlas de känslorna lätt till depression.

hattac4.jpgMin livserfarenhet säger mig att om jag fortsätter vara ärlig, klok och lugn i debatter så vinner jag respekt och öron som är beredda att lyssna på vad jag säger. De som ljuger, blir för känslosamma och aggressiva vill ingen meningsmotståndare lyssna på.

Tidigare i veckan hade jag ett långt telefonsamtal med en kvinna som har suttit och jobbat med regeringens handlingsplan mot prostitution. Jag vill gärna förstå de som har en annan åsikt om dessa frågor än mig och den här kvinnan var en stor hjälp i detta och vi hade en mycket intressant och givande diskussion för bägge.

Jag önskar att debatten om prostitution hölls på den nivån och av människor med både kunskap, intelligens, klokhet och en förmåga att verkligen lyssna på andra, människor som vågar omvärdera sina ståndpunkter, människor som tänker och är kloka.

.
roseline.jpg

.

Mina tidigare inlägg om Malin Wollins kolumn i Aftonbladet- Är det din dotter som ska sälja sin kropp?

.
roseline.jpg

.
Andra bloggar om: , , , , , , .
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png