En förvarning om hur debatten om prostitution
kommer att se ut i nästa runda i sandlådan.

ibsand1.jpgHur skulle du förklara för ett barn vad prostitution är, fråga en journalist från Metro mig idag. Föräldrarollen vakna till direkt och jag förklarade så pedagogiskt jag kunde och tänkte mig att jag satt i en sandlåda med en 5 åring och med …

– Alla människor har behov av att kramas och gosmysa men alla människor får inte det här viktiga gosmyset, för alla har inte någon som de kan krama och mysa med, svara jag mycket pedagogiskt. Och då är det bra att det finns människor som kan gosa, krama och mysa med de här människorna, för alla mår bättre av kramar eller hur! – Men hur ska du förklara hur en del kan ta betalt för att kramas, undrar journalisten.

– Det finns en del människor som tycker om att kramas och gosmysa med människor som de inte känner så väl. Många människor tycker bara om att gosmysa med dem de älskar. Men de som tar betalt, alltså de prostituerade, de kan gosmysa och krama med många och även med de som de inte känner och det är inte så vanligt och därför kan de ta betalt för det.

ibsand2.jpg– Prostituerade kan också ta betalt för att så många vill gosmysa och kramas med dem och för att de är riktigt bra på det. Precis som popstjärnor får betalt för att de är så bra på att sjunga, fastän alla kan sjunga, förklarar jag och är nöjd med mitt svar till den fiktiva 5 åringen och …., samt journalisten på Metro i Göteborg.

Undrar om detta kommer med i artikeln? Tänk om jag blir citerad ordagrannt och alla föräldrar till 5 åringarna ute i landet nu börjar förklara på detta sätt vad en prostituerad är. Vad händer då på nästa släktkalas?

ibsand3.jpgJo söta Malin som har förstått redan i tidig ålder att pengar har ett stort värde ber om betalt för att ge farfar en kram. Det kostar en guldpeng annars får du ingen kram, deklarerade hon inför hela släkten. Men Malin då, säger farfar och undrar varför… Jag ska bli prostituerad när jag blir stor, alla vill krama mig, svarar Malin stolt.

Jag kan se rubriken framför mig, det tar väl ett par veckor, men sen … när den fina frun har fattat, då kommer den…

Gör inte min dotter till prostituerad!
.

roseline.jpg

.
Nedanstående bild är från Metro.se startsida idag.
Vad kommer där stå imorgon?

ibsand4.jpg

.
roseline.jpg

.
Andra bloggar om: , , , .
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png