Via Aqurette för jag tips om att P1 morgon idag hade ett reportage om prostitution. Camilla Wahlman intervjuar Colette de Troy som representerar organisationen European Womens lobby. En lobby som organiserar omkring 4000 kvinnoorganisationen i EU och som arbetar för kvinnors rättigheter, men inte sexarbetarnas!

European Womens lobby arbetar emot prostitution. För enligt Colette de Troy så befästs synen på kvinnor som ting som män kan köpa och använda i prostitutionen. Ett synsätt som omöjliggör jämställdhet… men varför envisas då kvinnoorganisationer med att befästa detta synsätt?!?

Varför lyssnar man inte på oss som kvinnor som säljer sexuella tjänster, varför arbetar man inte med att stärka oss och våra arbetsvillkor?

Jag blir tokig på denna kontraproduktivitet inom feminismen.

Eu-parlamentarikern Carl Schlyter (mp) delar Colette de Troy syn och påstår en massa saker som att legalisering inte har inneburit minskat våld mot sexarbetare.

Utgå från att han ljuger om allt han säger och om du vill tro på honom så bör du först kolla allt han påstår och alla siffror. Jag själv alldeles för trött på att göra research om dessa politikers lögner om oss.

Men en sak vill jag bemöta för det var ett sådant idiotiskt påstående. Schlyter säger nämligen att sexarbetare genom sexköpslagen har fått mer makt! Att vi genom sexköpslagen fått ett verktyg mot sexköpare som har behandlat oss illa när vi i själva verket har gjorts värn- och rättslösa pga dagens lagstiftning mot prostitution.

Jag får huvudvärk av beslutsfattarnas idéer idag, de har redan genererat 3 blogginlägg!

Och när jag upptäcker att European Womens lobby den 17 oktober 2005 hade en presskonferens som hette ”Who Speaks for Women in Prostitution?” samtidigt som ICRCE och sexarbetare över hela världen hade sin stora konferens i Bryssel så tycker jag att det säger allt och lite till!

Ps… Läs gärna Pyes berättelse om sexarbetarkonferensen i Bryssel 2005.

.
roseline.jpg

.
Andra bloggar om: , , , , , .
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png