corre3.jpgDe är egentligen lustigt att de två grupperna som mest föraktar horor i Sverige (även om den ena gruppen inte erkänner det öppet) är de riktiga mansgrisarna och extremfeminister.
De delar den patriarkala synen på kvinnors sexualitet, men försök få extremfeministerna att inse detta om du kan.

Utmärkande drag är också att bägge grupperna är ovilliga att lyssna och försöka ta in andra människors åsikter.

Mansgrisarna föraktar horor för de ser oss som ett hot. De ser oss som kvinnor som vägrar inordna sig i det patriarkala systemet. Mansgrisarna föraktar oss för att vi är så jäkla fräcka och dikterar villkoren på hur man ska få ha sex med oss, dessutom tar vi hutlöst betalt för något de kan ta för sig gratis av.

Extremfeminister tycks tro att vi är den sexistiska symbolen för män personifierade eller att vi är offer för mäns våld mot kvinnor. Att kvinnor själva väljer att arbeta med sex är för dem något totalt omöjligt fast de så gärna pratar sig varma om fri kvinnlig sexualitet. I själva verket har de en mycket objektifierande syn på kvinnor som arbetar med sex och hävdar att vi bara är kroppar som män runkar av sig i.

Som Louise Persson skrev härom dagen:
Underligt nog är den kvinnligheten som är god ganska manlig, trots att manligheten per feministisk definition är dålig.

corre2.jpgJag har uppfostrats att män och kvinnor är lika, att jag ska värderas efter hur jag är och inte efter hur jag ser ut eller efter mitt kön och en sådan människa har jag blivit.

Jag lärde mig aldrig av min mamma utnyttja mitt sexuella väsen gentemot män.

Jag tittar inte ner i marken, jag bemöter alla människor lika. Jag har aldrig flörtat med någon manlig chef för att få fördelar, men jag har sett många andra kvinnor klättra i karriären för att de målat läpparna röda och flörtat sig fram.

Om jag ska vara ärlig så gillar jag inte riktigt den typen av kvinnor som svassar kring maktens män, de är lite mesiga i mina ögon.

Petra Östergren skrev i sin bok – Porr, horor och feminister – att kvinnor har mycket att lära av horor. Att vi är den grupp av kvinnor som tydligast kan säga nej till män och sätta upp gränser mot dem. Det stämmer!

corre1.jpgJag skulle vilja påpeka att vi dessutom genom bara vår existens kan ta död på den sexistiska bild av hur en attraktiv kvinna ska se ut. Inte sjutton har alla horor blont, långt hår och silikontuttar. Vi är unga o gamla, tjocka o smala, har små bröst o stora bröst och vi är alla hur sexiga som helst i våra kunders ögon. Och som sexarbetare får man ofta bekräftat att man duger precis som man är och är hur attraktiv som helst fast man inte håller på att banta ihjäl sig.

Eftersom jag själv arbetat som eskort så kan jag också genom min blotta existens också bekräfta att många män tycker att sexigheten hos en kvinna sitter mellan öronen.

Det är ofta jag blir anlitad som eskort pga att kunden tycker att jag verkar intressant att prata med, för att jag har ett IQ och ett EQ samt social kompetens. Jag är en klok kvinna de kan ha ett givande samtal med under middagen osv. Det slår alla silikontuttar i världen hos framgångsrika män på höga befattningar. De har inte lust att sitta o snacka med idioter.

Jag har varit så enormt arg hela dagen pga Östgöta Correspondentens alla artiklar, krönikan och ledaren – Sexköp handlar om makt och attityd. Jag tar det personligt och känner mig kränkt för både min egen del och alla mina kollegors del. De skrev om kollegor jag känner väl, kollegor jag träffat och tycker om, de skrev om deras kunder i Östergötland och de måla upp en bild så långt ifrån verkligheten som man kan komma. Kränkande och vidrigt!

corre4.jpgJag har under dagen pratat i telefon med både Correns ledarredaktion, deras debattredaktör och deras ansvarige utgivare. Två lyssnade och en var en inbiten prostitutionsmotståndare som visste mer om våra kunder än vad vi själva vet. Jag gav nog inte mitt bästa intryck, jag var alldeles för arg och upprörd.

Man skulle ju kunna anmäla artiklarna till Pressombudsmannen men om man ska gå den vägen så skulle jag ha fullt upp med att anmäla saker till höger och vänster.

Jag tror mer på att informera, att försöka få människor att lyssna och tänka till. Att påverka genom att försöka få tillträde till debatten och söka kontakt med dem som skriver om oss. Och jag förstår att mycket av de skrivit är deras tolkningar av det kunder har skrivit i sina mail… men det är inget hållbart underlag för att göra en korrekt bedömning av våra kunder…

När de föreslogs att en journalist från Corren kunde intervjua oss så sa jag till dem att jag aldrig hade ringt dem om jag bott i Östergötland. Då hade jag varit rädd att reportern Nils Olausson skulle smyga utanför knuten och smygfotograferat mig för att sen hänga ut mig i tidningen dagen efter. Jag förklara för dem att genom deras eget agerande så vågar nog ingen eskort i Östergötland ens ringa upp dem idag. De har försatt oss i ett moment 22.

corre5.jpgKollegor och vänner till mig blev utsatta för Ashberg och Insider för 1 1/2 år sedan och for enormt illa av deras vinklingar och klippningar. Sen dess skyr de flesta av oss allt vad dokumentärfilmare heter och få vågar överhuvudtaget ställa upp för media. Vi har blivit för brutalt behandlade av media för många gånger.

I Sverige hade man aldrig kunnat behandla någon annan grupp av människor på det här sättet som vi behandlas. Sluta upp och kränka oss! Fökj era pressetiska regler och skilj på fakta och era egna värderingar och åsikter i rapporterande artiklar!

Det känns som om man försöker slita min yrkesstolthet ifrån mig. Jag längtar tillbaks till min oskuldsfulla tid när jag inte var medveten om detta massiva förtryck och när jag inte hade insett hur hårt vi diskrimineras och stigmatiseras. Låt mig få vara den yrkestolta horan jag är!

Andra bloggare skriver om Corren

Greta Garbos inlägg: Jag blir helt enkelt både ledsen, arg och frustrerad när en så pass stor tidning som Corren går ut så stort i ett ämne som de inte har kännedom om. Förutom att de ger vilseledande och fel information till allmänheten, så spär de också på fördomarna och avskyn mot mig, mina kolleger och mina kunder.

Dexions inlägg om CorrenCorren har svårt att skilja politiskt kampanjande från nyhetsrapportering och hur tunna resonemang man kan publicera i en av landets största morgontidningar utan att rodna kinderna av sig.

Joakim Hörsing tycker att Correns krigsrubriker är löjligt överdrivna, reportaget taffligt och tarvligt, ledaren osammanhängande och osaklig och krönikan i det närmaste infantil.


.
Andra bloggar om: , , , ,
, , , ,
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png