gla1.jpgJag har precis pratat med Monica Nebelius, hovrättsassessor och sekreterare för den statliga utredningen – Översyn av bestämmelsen om människohandelsbrott m.m.

Gunilla Ekberg regerar inte alls i denna fråga längre som jag skrev igår. Hon var bara med på ett möte och lämnade återbud till ett annat och lämnade sedan sitt uppdrag i denna utredning förra sommaren då hennes arbete avslutades på Näringsdepartementet.

Tyvärr har inte denna information uppdateras på riksdagens sida om vilka som sitter utredningen, vilken tur att jag idag kolla upp informationen!

De farhågor jag skrev om igår kan ni glömma, tack och lov! Men det var kanske nyttig information ändå för en del att läsa.

Vill samtidigt passa på att berätta att jag den här veckan inte kommer att skriva så mycket här på bloggen. Jag kommer heller inte uppdatera vad som är Aktuellt i media.

Jag behöver lugn och ro, slippa horstigmat och debatten kring prostitution och människohandel, dels av rena ”hälsoskäl” men framför allt för att jag behöver fokusera mina tankar helt på ett skrivuppdrag jag fått. Jag ska skriva ett par kapitel till en debattbok om prostitution som kommer ges ut i Norge i höst.


.
Andra bloggar om: , , , ,
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png