Idag är det Tryckfrihetens Dag och den fira jag genom att klaga hos DNs läsarombudsman.

För i över 10 år har DN vinklat artiklar om prostitution och vi sexsäljare får bara komma till tals i DN som en stereotyp bild och symbol, antingen som fast i prostitution eller som räddad från prostitution. Våra åsikter, synpunkter och röster tystas medvetet av en Sveriges största tidningar.

Jag tyckte det var mycket lämpligt att idag påminna dem om hur de konstant brister i att ge sina läsare en objektiv bild av försäljning av sexuella tjänster och hur de sviker sina egna ideal som de idag stolt hyllar i sin huvudledare. När det handlar om prostitution så bedriver ingen på DN någon journalistik värd namnet.

Jag ringde upp också upp dem för jag blev lovad i måndags av assistenten till DNs ansvarige utgivaren att någon på DN skulle ringa upp mig och ge mig ett svar på den kritik jag framförde mot Helena Gunnarssons artikel i måndags. Men som vanligt har ingen på DN hört av sig…


.
Andra bloggar om: , , , ,
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png