twing3.jpgDN skriver gärna att de är störst i bloggosfären men de vill inte berätta de mindre smickrande bitarna som den nya Twingly Report Sweden berättar om DN.

Men de kanske inte vill skryta över att de näst mest länkade blogginlägget under perioden maj-augusti i bloggosfären är ett inlägg som handlar om hur de praktiserar horstigma.

DN visar gärna upp vilka diskussioner som väcks av innehållet i deras tidning bara du inte är en bloggare som är en sexarbetare.

Den 3 augusti togs DNs censur av min blogg upp i Rond i P3 och då tvingades DN att öppet och offentligt förklara sitt agerande. “DN vill inte riskera att vara en mellanlänk mellan sina läsare och en sexsäljare.”
Min mailadress finns ju på en sida här och då kan (hemska tanke) potentiella kunder via min blogg ta kontakt med mig. Detta trots att DN är mycket medvetna om att denna bloggens syfte absolut inte är att marknadsföra några sexuella tjänster.

DN är, liksom ECPAT, lite för fina i kanten för att på något sätt sammankopplas med sexarbetare.

När Elin-Anna Labba skrev t.ex. om politisk bloggning för snart en vecka sedan i DN så fanns artikeln i ett stort uppslag i tidningen tillsammans med en bild som skulle visa exempel på de mest inflytelserika bloggarna och hur de länkar till varandra. Min blogg fanns naturligtvis inte med i det sammanhanget.

I Twingly Report Sweden kan man läsa att det finns ca 45 000 aktiva bloggar. Med tanke på hur många bloggar det finns så måste jag erkänna att det är roligt att omnämnas i den här rapporten som en inflytelserik blogg men… det handlar inte om ett reellt inflytande. Eftersom länkar är en viktig del av hur hela bloggvärlden fungerar har PrimeLab låtit länkarna avgöra hur inflytelserik en blogg är.

twing1.jpgJag önskar verkligen att jag hade en av de mest inflytelserika bloggarna bokstavligen men… min placering bland dessa bloggar i PrimeLabs rapport har nog mest att göra med att man har försökt tysta min röst, min blogg har fått stor uppmärksamhet eftersom det med jämna mellanrum görs försök till att tysta min röst.

Och det är bra, det är mycket bra att så många i bloggosfären värnar om yttrandefriheten och vår demokrati.

Utan det stöd jag fått av så många så hade jag lagt av för länge sen, det ska ni alla veta. Tack igen för att ni finns!

Jag är inte missnöjd alls… men någonstans är jag lite, lite frustrerad. För ärligt så hade det varit roligare om något annat inlägg hade varit på den där listan över de mest länkade. Och det hade varit roligare om jag hade haft mest besökare en annan dag än den där dagen då jag lät mig skrämmas till tystnad.

Summa summarium så tycker jag att jag har lyckats som bloggare. Jag är en av 45 000 bloggare och trodde aldrig när jag började blogga att min blogg skulle dyka upp på alla listor och placera sig bland de hundra mest lästa på olika bloggportaler som räknar antalet besökare eller bland de tio mest länkade! Det är stort och jag är oerhört glad över att så många hittar hit och tycker det jag skriver är intressant att ta del av.
.

twing.jpg

.

.
Andra bloggar om: , , ,, , , ,
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png