aaskl11.jpgI början av veckan publicera Nya Wermlands Tidning en artikelserie om sexhandeln i Karlstad. Det fick riksdagsledamöterna Birgitta Ohlsson (fp), ordförande Liberala Kvinnor, och Nina Larsson (fp) att skriva en debattartikel. I mitt inlägg i onsdags om skamlösa fanatiker bemöter jag en del av deras påståenden i artikeln.

Idag har NWT publicerat den replik jag har skrivit tillsammans med SANS – sexsäljares och allierades nätverk i Sverige. Läs SANS debattartikel i dagens NWT – Ingen respekt visas för sexarbetarna

Vi skriver i debattartikeln så här: ”Om ”liberala” kvinnor eller andra politiker är måna om oss som arbetar med sex så bör de först börja prata med oss istället för om oss.” Frågan är om de verkligen vill prata med oss istället för om oss?

I onsdags försökte jag via telefon nå Birgitta Ohlsson för att fråga henne direkt var deras källor kom från samt att jag hoppades på att inleda en dialog med henne eftersom hon så ofta gör uttalanden i media om frågor som rör försäljning av sexuella tjänster. Tyvärr lyckades jag inte nå henne under hela dagen men vid lunch tiden svarade Nina Larsson.

aaskl14.jpgNina var artig och visste vem jag var… – Det är väl din blogg som DN har svartlistat, sa hon. Helt riktigt! Hon hade inte klart för sig vilka källorna var i den debattartikel hon skrivit under men sa att hon skulle återkomma och maila dem till mig.

Hon tacka också artigt ja till att ta del av annan forskning som jag rekommendera, men… det var ju inte säkert att hon skulle välja att tro på den!

Hur som helst så maila jag en massa länkar till henne och Birgitta på deras liberal.se adresser samt fråga igen efter deras källor. Fick inget svar och maila igen (utan länkar) till deras riksdags adresser och hitintills har jag inte fått något svar! Tror ni de kommer att svara mig?

Vi som tillhör SANS väntar också på svar från vår justitieminister Beatrice Ask. SANS har skickat ett mail till henne för att fråga om hon verkligen inte är beredd på att lyssna på vad vi har att säga.

.

.

First they ignore you, then they laugh at you,
then they fight you, then you win.

– Mahatma Gandhi –

aaskl.jpg

När nazisterna hämtade kommunisterna,
teg jag;
jag var ju ingen kommunist.

När de spärrade in socialdemokraterna,
teg jag;
jag var ju ingen socialdemokrat.

När de hämtade de fackliga,
lät jag bli att protestera;
jag var ju inte med i facket.

När de hämtade judarna,
lät jag bli att protestera;
jag var ju ingen jude.

När de hämtade mig,
fanns det ingen kvar som kunde protestera.

– Martin Niemöller –

.

.
Andra bloggar om: , , , ,
, , , .
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png