stapa1.jpgHannah Arnhög skriver idag en mycket bra debattartikel på Aftonbladet. Varför får bara killar prata sex? Hanna har så himla rätt när hon inleder sin artikel med orden;

”Jaha, då var den igång igen. Moralpaniken som uppstår varje gång tjejtidningar skriver om sex. Eller förlåt, varje gång det uppmärksammas.”

För det är precis så det är.

Hanna förundras också (liksom jag) över att så kallade feminister för en politik som är direkt emot att vi ska sträva efter sexuell jämställdhet:

stapa2.jpg” Enligt dem skriver vi om sex för att förtrycka unga kvinnor enligt gamla patriarkaliska mönster. Det galna är att de kallar sig feminister, men tycker att det är fruktansvärt att vi uppmuntrar unga kvinnor att bli i harmoni med sin sexualitet? Och det betyder alltså inte att knulla runt hejvilt på andras villkor. Var så säkra.

Det betyder att ha möjlighet att uttrycka sin sexualitet som man vill – oavsett om det betyder att njuta av jättemycket sex eller att hellre vara helt utan.”

Jag tycker nästan lite synd om alla tonårsföräldrar som inte lever med i tiden, de som tror att allt måste vara som det var när de var unga för att de ska förstå eller acceptera den värld som tonåringar lever i idag. De där föräldrar som kallar sina barn för missbrukare bara för att de sitter framför datorn och spelar spel, de föräldrarna som förfasar sig över att en hora berättar om sitt jobb i Veckorevyn och att det finns så mycket sex, snusk och sug i tjejtidningar.

stapa3.jpgDagens tonåringar vet fasiken så mycket mer om sex än vad vi visste, de får träna på att sätta på kondomer hos skolsköterskan och det är bara så himla bra! Men jag förstår att en del föräldrar blir lite tagna på sängen om det är först nu som de tar en titt i vad som skrivs idag i Veckorevyn.

Och även om jag själv är sexarbetare så kan jag avslöja att min egen 15 åriga dotter har fått mig att tappa hakan i marken ett par gånger. Hur kan jag av integritetsskäl inte berätta, men en sak är säker… dagens tjejer vet mer än vad jag visste då jag var i samma ålder och det gillar jag. Stå på er tjejer!

Ps…
Bloggelito skriver idag att matchen i Expressen mellan den manlige sexsäljaren och Syrran nu är avgjord. ”… det finns inget mer att spela om – det handlar bara om vid vilken tidpunkt huvudena ska komma upp ur sanden.

stapa4.jpg

.

.
Andra bloggar om: , , , ,
, , ,
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png