nuforst1.jpgNu förstår jag…

… varför en del politiker inte har så stor lust att prata med mig när jag ringer.

För om de tänker som de Liberala Kvinnor gör, så är jag att jämföra med de slavar som motarbetade abolitionismen i USA.

Jag undrar om uttalandet i dagens NWT är Birgitta Ohlsson (fp) och Nina Larsson (fp) försök att på ett fint sätt säga att vi sexarbetare inte begriper vårt eget bästa, att vi sitter fast som traumatiserade slavar i ett prostitutionsträsk, som en slags gissla som lider av Stockholms syndromet och att vi därför inte bör tas på allvar och lyssnas på, eller vad menar de? Undrar om de kan förklara den där jämförelsen.

nuforst3.jpgTillägg kl. 16.30
En replik har skickats iväg och kommer publiceras i NWT

Bakgrunden till debatten om prostitution i Nya Wermlands Tidning finns att läsa i de här inläggen:

  1. Balanserad journalistik 13/11

  2. Skamlösa fanatiker 14/11

  3. SANS i Wermland 16/11

  4. Sista delen av – Den farliga glamouren del 2 21/11

Lite lästips
Upphetsande och intressant läsning om araber fanns i gårdagens DN av Andreas Malm – Västs problem med arabernas sexliv. Och visste ni att den medeltida kvinnan långt ifrån var pryd och inte heller den Heliga Birgitta.

Oscar Swartz ger idag Thomas Bodström en riktigt bra och välförtjänt spark i röven; ”Thomas Bodström kommer ut: Jag är kristdemokrat”

.

.
Andra bloggar om: , , , , , ,
, , ,
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png