konst41.jpgVilken tidning vill göra årets scoop genom att publicera en artikel om den ”olyckliga horan”? Ange antal tecken och sen ska jag ge er en kort eller lång berättelse om varför vi är olyckliga.

Tyvärr kommer det inte att bli en sådan där smutsig och snuskig historia som våra motståndare är så duktiga på att åstadkomma, men jag kan lova er att ingen annan tidning någonsin har haft inne sanningen om varför horor är olyckliga. Tänk vilket scoop ni har chans att göra här…

Jag väntar med spänning på förfågningar från
media, ni når mig enklast genom att skicka ett mail till mig.

.

Fatta att vi är olyckliga, för vem kan vara lycklig när man diskrimineras och utsätts för horstigma, men dessa saker vill inte media skriva om. Det är helt rätt att bilden av den ”lyckliga” horan ofta förekommer i media. Men att vi gillar våra jobb innebär inte att vi är lyckliga. In facto så är media enormt duktiga på att bevara horstigmat, det som gör oss så olyckliga…

Belinda Olsson bevarar och förstärker ex. horstigmat på ett utmärkt sätt idag genom att sprida sina egna fördomar om horor och torskar i sin kolumn i Aftonbladet. Belinda tycker att det är bra mycket värre när kvällstidningarna kör sin ”jag är glad radhushora-vinkel” än när Veckorevyn skriver om oss för… ”kvällstidningarna vänder sig ju till torsken.

För när jag (eller någon av mina goa kollegor) beskrivs en ”nymfomanslampa i svennefängelse som får leva ut som prostituerad” så menar Belinda att den beskrivningen finns där för att rena samvetet på läsaren, på torsken… ”Eller den där killen som kanske inte vågat ta steget ännu. Och det telefonsexförsäljare håller på med… ja fy, enligt Belinda är det uräckligt.

Belinda är ett bra exempel på hur en typisk motståndare till prostitution ”tänker” och argumenterar eller rättare sagt hur de brukar projicera sina egna neuroser och rädslor på oss horor.
.

konst25.jpgTill sist…
Som jag redan berättat så sökte en journalist på DN mig igår för att få in en kommetar från mig i deras
artikel om Veckorevyns cirkusen. Jag retar mig fortfarande på att jag inte kollade min mail tidigare igår, för då hade alla DNs läsare kunnat läsa vad jag tycker i den här frågan idag, trots att DN inte vill utgöra en mellanlänk mellan sina läsare och mig.
.

Ps…
Mycket mer om cirkusen om Veckorevyn fanns
att läsa här igår – Som ringar på vattnet sprider sig horstigmat.

Missa inte Anna Svenssons & Inti Chavez Perezs debattartikel på fjärde sidan idag i Expressen – Okejsex.nu missar målet!. Slå på Ettan på TVn imorgon bitti, torsdag, för kl. 07.20 i SVTs Gomorron Sverige kommer man diskutera okejsex kampanjen. Medverkar gör Josefin Grände, operation Kvinnofrid och Anna Svensson, tidningen Macho.

erokonst5.jpgOch om du kan se TV4 Uppland så har ni chans att se liberterianfeministen Louise Persson debattera prostitution live mot radikalfeministen Jenny Westerstrand i TV4 Upplands lokala Nyhetsmorgon kl. 09.15. Sändningen kommer lite senare som en webbsändning för oss som inte kan titta direkt.

I tisdags hade TV4 Uppland ett reportage om en sexsäljare och informationschefen på kommunen i Uppsala reagerade.

Idag rapportera de att… Uppsalapolisen klarar inte av kampen mot den dagliga sexhandeln. Polisen bedriver inte någon egen spaning, vilket gör det i stort sett fritt fram för kunderna, enligt dom prostituerade.

.

.
Andra bloggar om: , , ,, , ,
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png