arepolblo.jpgFram tills den 2 jauari kan du på Bloggen Bent rösta fram Årets Politiska Blogg.

Jag hoppas att många kommer rösta på min blogg av flera skäl…

Fast konkurrensen blir tuff…
… bloggosfären har nominerat 191 olika politiska bloggar.

Och även om jag egentligen inte alls är någon tävlingsmänniska så skulle jag bli enormt glad om alla som gillar min blogg sätter ett kryss på att min blogg är antingen Godkänd, Ganska bra, Bra, Mycket bra eller allra helst… att ni kryssar för alternativet längst ner = Bäst! (Min blogg dyker upp som nummer 50 i den alfabetiska ordningen på listan.)

För att se alternativen du kan rösta på, se till att din webbläsare visar textstorleken ”mindre” i din webbläsare. (Klicka på Visa i din webbläsares huvudmeny och sedan Textstorlek där du klickar för mindre.)

Alla som röstar har chans att vinna ett årsabonnemang av webbhotellet Wopsa, samt en alldeles egen domän! Det enda som krävs är att man röstar samt svarar på följande fråga:

Vilken svensk statsminister införde slutligen universell och fullständig demokrati i Sverige?
Var det
Fredrik von Otter, Per Albin Hansson, Arvid Lindman, Nils Edén eller Hjalmar Brantin?

Vinnaren av tävlingen får förutom äran av titeln ”Årets Politiska Blogg” också ett PRO paket på Wopsa samt en egen domän och det skulle jag verkligen behöva. För många försöker både motarbeta och tysta min röst.

Ett av de första försöken kom i början av året då någon fick WordPress att stänga ner min blogg. Reaktionen från bloggvärlden kom direkt och WordPress pressades att efter 12 timmar öppna upp min blogg igen. Priset som vinnaren får skulle därför vara betydelsefullt för mig. Om min blogg låg på en egen domän och på ett vanligt webbhotell skulle den här bloggen bli mindre sårbar och dessutom skulle jag ha möjlighet att utveckla bloggen för er som läser den.

Men frågan återstår… förtjänar jag att vinna titeln ” Årets Politiska Blogg”, gör jag det? När jag tänker efter så svarar jag tveklöst ja och det beror mycket på er, ja alla ni som kommer hit, läser och länkar till min blogg och vad det sedan har lett till.

Den här bloggen är ett utmärkt exempel på vilket bra verktyg en blogg kan vara för att bedriva politisk opinion för mänskliga rättigheter och yttrandefrihet. Sexarbetare har inte idag samma mänskliga fri- och rättigheter som alla andra medborgare har i Sverige. Den här bloggen är därför viktig ur en demokratisk synvinkel och när det kommer till frågan om människors lika värde. Den kan också förhoppningsvis inspirera andra att börja blogga och göra sin röster hörda.

Jag har med hjälp av den här bloggen på ett år lyckats göra mitt pseudonymnamn Isabella Lund känt bland media och bland politiker, inte bara i Sverige utan även utomlands. När jag ringer upp makthavare idag så vet de oftast vem Isabella Lund är.

Jag har tack vare bloggen kunnat få debattartiklar publicerade, gjort min röst hörd i radio, TV, offentliga debatter och även fått möjlighet att skriva ett par kapitel i en debattbok om prostitution. Jag har lärt känna många nya människor som på olika sätt har hjälpt och stöttat mig när det har varit tufft. Utan er hade jag aldrig orkat fortsätta kämpa.

Vi måste granska makthavare och media kritiskt. Jag har i hundratals inlägg varit en röst som avslöjat lögner, ohederlighet och den enorma okunskap som finns om försäljning av sexuella tjänster och sexuell människohandel i både media och bland makthavare.

Här är några inlägg jag själv tycker motiverar varför den här bloggen är viktig:

Skulle vara kul om ni som läser den här bloggen vill berätta vilka inlägg ni tycker har varit extra bra under året som gått. Ni hittar dem alla i innehållsförteckningen.

Ps…
Vilken tur att man kan rösta på flera bloggar för jag hittar många av mina favoriter bland nomineringarna. Rösta nu du också! Och glöm inte att ändra textstorleken på din webbläsare så att du kan rösta.

En hora med en mage så rund
ser till att makten inte får en blund

för om de sexsäljare vill stoppa
de kan räkna med att hon bloggar

snälla, rösta på Isabella Lund

.

.
Andra bloggar om: , , ,
, ,
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png

 avatar1.jpg