31eng1.jpgÄrligt jag blir så trött på detta…

När tidningar ska göra reportage om prostitution så färgas det ofta av det politiska eller det moraliska ställningstagande som reportern eller tidningen har i frågan.

Det är sällan man kan se artiklar som är objektiva och rapporterande och som berättar ex. vad två olika läger har för åsikter i en politisk fråga om prostitution.

Ofta skildrar de bara vad de som är emot prostitution anser och ofta sker det med lögner och påståenden som inte är sanna.

Det senaste exemplet finns idag i en artikel i SvD om sexköpslagsdebatten i England. Det är en av raden av alla dessa propaganda artiklarna som skrivs för att bevara och stärka den svenska officiella synen på prostitution.

Jag ifrågasätter starkt det uttalandet som finns i artikeln från ex. Anna Johansson, och vem är hon egentligen? Jag saknar synpunkter från de som är emot att en sexköpslag införs i England och framför allt saknar jag röster från sexarbetarna i England.

31eng2.jpgSom vanligt kastas det ut helt horribla siffror om sexuell människohandel. Att siffrorna inte kan stämma framkommer med all tydlighet om man t.ex. läser den här artikeln i The Guardian. Tyvärr förekommer inga liknande artiklar i Sverige. Och när det gäller situationen i Ipswitch kan jag rekommendera er att läsa det här pressmeddelandet från The Safety First coalition.

Sveriges media är bara så tandlösa… de bedriver nästan uteslutande propaganda för att bevara konsensus i frågan i Sverige och de odemokratiska processerna som råder. De varken kan, vill eller vågar utmana eller granska makthavare, tjänstemän eller polisen, eller det som är politiskt korrekt att tycka och skriva om prostitution. De är som nickedockor!

Det är därför riktigt uppfriskande att ta del av debatten i England eftersom alla röster hörs i både vanliga artiklar och debattartiklar, till skillnad mot hur det är här i Sverige.

31eng3.jpgSkillnaden mellan Sverige och England och hur sexarbetare bemöts är enormt stor. Läs mer om detta i min kommentar till Blogges inlägg om artikeln.

Några andra inlägg som berör sexarbete i England:

Ps…
Jag vägrar fira nyår precis som jag vägrade fira jul men önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År!

.

.
Andra bloggar om: , , , , ,
, , , , ,
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png