… sjunger Manu Chao en hyllning
till alla sexarbetarna på gatan.

Tack Pye för tipset om den här sången!
Jag älskar den latinska rytmen, musiken
och texten i låten ”Me llaman Calle”.

Me llaman calle, de Manu Chao, por Princesas.
.

.
Sången passar bara så bra en dag som denna😀
Manu Chao är en mycket känd artist i den latinska världen,
en underbar artist som aldrig tvekar att ställa sig på de svagas sida.

I videon, inspelad på ett ölhak i Madrid, medverkar flera kompisar
till Pye Jakobsson från den spanska sexarbetarorganisationen Hetaira.
.

.

.
Med mycket kärlek…
… ett stort GRATTIS till min runner up i tävlingen om Årets Politiska Blogg = Blogge Bloggelito.

Det var inte så många poäng som skillde oss åt och jag hade varit lika glad idag om han vunnit. Han liksom så många andra förtjänar verkligen äran av titeln så mycket mer än jag. Anledningen att jag vann berodde nog på att många röstade på mig för att markera att man anser det är viktigt att vi sexarbetare själva ska höras i debatten och för att bloggosfären verkligen bryr sig om mänskliga fri- och rättigheter, yttrandefrihet och anser att alla människor är lika värda. Utan Blogge och alla er andra så skulle jag inte orka kämpa på som jag gör. Tack igen för allt stöd ni alltid har visat mig😀

.

.
Andra bloggar om: , , , , ,
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png