03wowvann1.jpgYttrandefrihet och mänskliga fri- och rättigheter för alla människor (inklusive sexarbetare) har idag ärats med priset Årets Politiska Blogg 2007!

Bloggen Bent anordnade tävlingen om Årets Politiska Blogg 2007 och orsaken till att den här bloggen vann var bloggens huvudfråga i kombination med det varma och starka stödet jag alltid haft av er, mina kära läsare, samt alla goa bloggkollegor i bloggosfären.

En tår trillar ner på min kind för detta ger hopp och inspiration inför framtiden. Vanliga människor som är engagerade i politiska frågor tycker att den här bloggen och dess budskap är viktigt och det rör mig djupt.

Att även sexarbetare har samma rätt till mänskliga fri och rättigheter som alla andra kommer så småningom även våra heltidspolitiker att förstå. Politiker kommer inte att kunna säga högt i framtiden att vi inte ska höras i frågor som rör oss. Därför är detta en stor seger för yttrandefriheten och demokratin.

Jag hoppas innerligt att utmärkelsen av den här bloggen kan inspirera andra att börja blogga. Bloggar och Internet är utmärkta verktyg för vår demokrati och för den lilla människans möjlighet att kunna påverka och göra sin röst hörd. För man kan påverka, man kan göra en skillnad, det är en sak jag upptäckte tidigt i livet.

03wowvann2.jpgMen jag har aldrig i mitt liv mött det jag mött som sexarbetare. Aldrig någonsin förut har starka krafter försökt motarbeta mig så eller försökt att tysta mig, aldrig någonsin förut i mitt liv har jag mötts av förakt eller respektlöshet, det möts jag enbart av som sexarbetare.

Det var initialt en chock, idag är jag van och ruggigt nog så reagerar jag inte så starkt längre. Människan har en otrolig förmåga att anpassa sig efter de förhållanden som råder.

Men det får aldrig gå så långt så att jag eller någon annan börjar acceptera horstigmat, fördomar och myter för någon grupp av människor.

Myter uppkommer när vi inte förstår det vi ser, det är då vi hittar på våra egna förklaringar. Och varför det finns horor och vad vi gör är det många som har olika föreställningar om som man sedan utgår ifrån istället för att lyssna och lära sig av sexarbetarna själva. I ett modernt informationssamhälle och i en demokrati ska inte politik basera sig på okunskap, fördomar och myter.

Varje gång det blir extra motigt, när jag undrar om det är värt riskerna eller då när jag är på väg att ge upp… så ska jag komma ihåg ert varma, fina stöd och fortsätta kämpa så gott jag kan.

Ett Stort Varmt Tack till alla!

.

Andra som bloggar om detta är:

  1. 03wowvann7.jpgBloggen Bent – Och priset för Årets Politiska Blogg 2007 går till….

  2. Jonas Morian – En seger för yttrandefriheten

  3. Erik Laakso – En värdig vinnare

  4. Opassande – Förändringens vindar

  5. Sanna Rayman – Värdig, viktig vinnare

  6. deep|edition – Rätt blogg vann

  7. Den Liberala Misantropen – Isabella vann!

  8. Magnus Andersson – Grattis Isabella

  9. Svensson – Årets politiska blogg – värdig vinnare

  10. Cattis blogg – Grattis Isabella!

  11. Peace, Love and Capitalis – Årets politiska blogg avgjord

  12. Peter Karlberg – Och årets politiska blogg…

  13. kamferdroppar – Äras den… del II

  14. Gaykvitter – Årets Politiska Blogg 2007

  15. Frihet, Fildelning och Feminism – Fildelning, politiska bloggar och presidentval

  16. Jinges web och fotoblogg – Prostituerad 2007 års politiska bloggare?

  17. Beta Alfa – 2007 års politiska blogg är korad

  18. En vanlig $vensson – Årets politiska blogg 2007

  19. Federley – Årets politiska blogg utsedd

  20. Bloggat…eller nåt! – Årets Politiska Blogg 2007

  21. Henrik-Alexandersson.se – Hedrande

  22. Oscar Swartz :: Texplorer – Polisen: Släpp fildelningen fri!

  23. Aqurette – Isabella Lund är bäst

  24. Lars at Ejgde – Även en prostituerad har sin rätt ….

  25. mymlan – ingen blogg är en ö

  26. Oväsentligheter mm…..Μη σημαντικός – Isabella Lund

  27. Jonas Morian – Surt sa Jinge

  28. Bitter Liberterian – Isabella – oh yeah!

  29. Louise Persson – …som en hand ur graven

  30. Greta Garbo – Hoppet tänds. Grattis Isabella

  31. Björn Wadström – Fritt om kommunikation och dialog

  32. Bulten i Bo – Bara en kan vara bäst, bloggosfären!

  33. En luders dagbog – Isabella Lunds Blog er valgt som ”Årets Politiska Blogg 2007”

  34. Sakine – Grattis Isabella

  35. Loke – Bents pubertala marxismskola

  36. Bloggvärldsbloggen – ”Wow den här bloggen vann” – Vinnare av årets politiska blogg 2007 Isabella Lund

  37. Frimarknadsanarkist – Glädjande nyheter. Stort grattis till Isabella Lund!

  38. Allt om inget i Ullas blogg – Kenyablogg och prostituerad vann

  39. Förnuftets kalla och oresonliga röst – Tack!

  40. Blogge Bloggelito – We?re the champions, no time for Jinge losers!

  41. Tempus Fugit – Det är synd om människorna

  42. Frilagt – Årets Politiska Blogg 2007

  43. Åsas anteckningar – Bloggande

  44. JMW Kommunikation – Sex vann och det retar upp

  45. Politikerbloggen – Årets politiska blogg: Sexarbetaren Isabella Lund

  46. Hanna Wagenius – Ett stort grattis till årets politiska blogg!

  47. Kurtisan, en konst – Viva Isabella

  48. Joakim Horsong – Tillbaka bland avslutade och snart avslutade bloggtävlingar

  49. Teflonminne – Söndags-roundup v1.08

  50. gudmunson – Världens äldsta yrke, nu ännu äldre

.

.
Andra bloggar om: , , , ,
, , , ,
, ,
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png