06halk1.jpgJag antog igår rådet från Germania och försökte undvika både Lunds klimatförändringar och att bryta benen.

Men det var en dag som var menad för oss Lundabor att halka igenom på ett eller annat sätt. Mördande reklam blev mitt fall.

För ett reklamblad på ett halt hallgolv fick mig att fara handlöst rakt fram. Försök föreställ er en klumpig tung människas fall, ett fall utan balans. Fallet dämpades av att min haka slog i kanten av ett lågt bord och huvudet liksom stanna där medan resten av kroppen fortsatte den sista halvmetern till golvet. När huvudet for bakåt så trodde jag i en millisekund att jag skulle bryta nacken och dö. Jag överlevde.

När dottern anlände några timmar senare säger hon:
– Men tog inte magen emot då och dämpa fallet?
Då höll jag på att dö på riktigt…
… av skratt 😆

Man kanske ska satsa på att gå upp mer i vikt så man får inbyggda stötdämpare och krockkuddar i kroppen…

06halk2.jpgHuvudet bultar än idag, hakan, ja hela ansiktet och nacken är en riktig pina idag. Och jag som skulle vilja skriva något bra mycket vettigare än det här. Är sugen på både ett öppet brev till DN om deras svartlistning av Årets Politiska Blogg 2007. Eller varför inte en debattartikel på engelska, för det känns som det är viktigt att bemöta alla lögner och propaganda som nu framförs till engelsk media. Debatten där påminner lite för mycket om den som var i Norge för ett år sedan och där vann de onda krafterna.

Men idag blir det nog att leta efter vackra bilder och skön musik istället, något annat tillåter nog inte huvudet.

Ps…
Ni har väl sett min nya musik widgets i högerkolumnen…

.

.
Andra bloggar om: , , , ,
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png