wpnord.jpgFör er som vill läsa något som den här bloggen brukar handla om kan jag rekommendera:

För här och idag kommer den här bloggen behandla det som ligger bakom bloggeriet, dvs hur gör man för att få till den ultimata bloggen… Idag behöver jag hjälp av alla WordPress nördar som finns..

Förra veckans tumult har satt sina spår och nästa vecka kommer nog också bli lite tumultartad den med. Min förmåga att koncentrera mig är minimal av flera orsaker, vilket retar mig. Därför bloggar jag inte om det jag skulle vilja blogga om = min feministiska syn, och därför orkar jag heller inte läsa det jag vill läsa.

Så vad göra? Jo jag sätter igång med att försöka få upp min blogg på min nya domän adress isabellalund.com. Hade varit kanon om jag kan flytta dit så fort som möjligt och det var inte så svårt att installera wordpress och leta upp lite olika teman. Men…

Jag stöter på problem och en massa frågeställningar. Hjärnan är inte ok alls, koncentrationsförmågan enormt dålig = så fort jag försöker själv lösa några säkert mycket enkla problem så snurrar huvudet så jag måste lämna datorn. Men jag vill ha upp min nya blogg nu så… varför inte be om hjälp… Jag vet ju att det finns en massa duktiga WordPress nördar därute…

Mitt första bekymmer är vad ska jag göra med allt som finns här? Helst av allt så vill jag flytta över det till den nya servern. Jag trodde att jag hittade lösningen när jag såg att jag kunde göra en slags backup på det här innehållet och exportera ner allt till ett xml dokument, jabba! Och sen skulle man ju kunna importera den filen till sin nya blog… men… då tillåts det bara att man importera max 2 mB och min xml fil är på 12,7 mB!

wpnord2.jpg1. Hjälp! Kan man lösa problemet med en för stor xml fil? Kan man dela upp den och importera den i 6-7 olika delar?

Enkelt skulle jag kunna bara peka om adressen för den här bloggen till min egen domän isabellalund.com men… då ligger allt kvar på wordpress.com och jag kan då inte utnyttja fördelen med att ligga på en egen domän, ehh tänker jag rätt nu?

2. För så måste det ju vara eller vad säger ni som kan tänka?

Jag kanske skulle starta om på nytt, låta detta vara kvar och göra en ny design för min blogg på den egna domänen. Pilla lite i något tema och Isabella till den som jag vill ha den. Men ok den infon tycks ligga i php filer… jaha men det löser jag nog, det finns ju php skolor på nätet, men…

3. Räcker det med någon slags php fil text editor program för att pilla i dessa filer? Eller hur gör man?

Alla ni som har varit där jag är nu får mer än gärna dela med er av tips, kunskap och allt ni tror jag kan ha nytta av…

4. Ge mig tips och råd! Ex. vilka verktyg behöver jag och vilken statistikräknare ska jag ha?

Snälla… hjälp mig!

.

.
Andra bloggar om: , , , ,

.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png