acc1.jpg… eller varför jag har skaffat både ett PayPal och Payson konto.

… eller jag måste sluta slå knut på mig själv för att kunna orka fortsätta vara engagerad i frågor som rör prostitution.

Oj vad det sitter starkt och djupt i en att man ska klara sig själv och stå på egna ben. Men det är få människor som har privilegiet att vara totalt oberoende, de flesta av oss är väldigt beroende av andra människor på ett eller annat sätt. Och jag är en av dem, det är bara att inse det…

Jag hade härom dagen en diskussion med en god vän som föreslog att jag skulle öppna ett PayPal konto. Min vän frågade mig… Varför accepterar du inte att ta emot hjälp av andra när du har det så kämpigt, varför låter du inte andra få känna sig delaktiga i din kamp och bidra med det dem kan om dem vill?

Detta var ett sätt att se på saken som jag inte riktigt tänkt på förut.

acc2.jpgOch varför ska jag inte acceptera att ta emot ekonomisk hjälp? Min ekonomi tillåter absolut INTE att jag är aktiv i debatten om prostitution på det sätt jag är. Det är dessutom enormt frustrerande att inte kunna fylla på kontantkortet på mobiltelefonen när man behöver ringa ett samtal eller att inte ha ekonomisk möjlighet att resa upp till Stockholm för ett möte.

Många planer jag har bli aldrig verkliga pga att jag saknar pengar för det. Jag vill kunna ha råd att hålla o ta kontakt med olika människor IRL samt t.ex. kunna skriva ut en broschyr om sexarbete.

Jag vill kunna köpa en billig mobiltelefon och använda den med ett oreggat nummer. På så sätt kan jag skaffa ett offentligt telefonnummer till Isabella Lund och därmed vara lättare att nå för alla som vill komma i kontakt med mig. Det skulle också vara säkrare för mig att ringa upp andra från ett oreggat nummer. Det finns hur mycket idéer som helst, tid och vilja, men inga pengar.

acc3.jpgHade jag kunnat arbeta aktivt som eskort just nu så hade jag ALDRIG skaffat ett PayPal konto och skrivit detta inlägget men… verkligheten är som den är och jag kan gott behöva lära mig att ta emot också. Jag måste acceptera hjälp från andra för att kunna förverkliga mina planer och fortsätta kämpa för sexarbetares mänskliga rättigheter.

Vill du hjälpa mig så får du mycket gärna göra det genom att sätta in ett belopp på mitt PayPal eller Payson konto. Det kan du göra säkert, din integritet och kontoinformation är helt skyddade, det enda jag ser är din email adress. Klicka bara på någon av bilderna nedan så kommer du till en sida med ytterliga instruktioner.

En Varm Go Kram till dig!
Med djup tacksamhet
Isabella Lund

x-click-butcc-donate.gif

payson.gif

.

.
Andra bloggar om: , ,
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png

dn.jpg