23dnb1.jpg… nog många men jag ska peka på en idag.

I måndags hade jag en riktigt stor topp av besökare, flera tusen mer än vanligt. Och det var inte så konstigt… BBC Nesw citerar mig i en artikel och dessutom länkar de till min blogg! Det är riktigt kul att mitt senaste engelska inlägg får så mycket uppmärksamhet!

Samtidigt blir detta en till påminnelse om hur hårt horstigmat (den sociala skammen) kring sexarbete verkligen är i Sverige jämfört med andra länder. Här i Sverige skyr man sexarbetare som pesten, i alla fall om man är ansvarig chef på vår största dagstidning DN.

För ett par veckor sedan hyste jag en liten förhoppning om att de kanske skulle vilja ändra uppfattningen om min blogg. Men det är helt tyst från DN så det står nog fast vid sitt beslut.

DN vill inte utgöra en mellanlänk mellan sina läsare och mig, en sexarbetare. DN visar därför inte länkar till min blogg bland twinglylänkarna på sin webbplats trots att både SvD och Aftonbladet gör det. Det är inte så kul men bara så svenskt och horstigmistiskt!

.

.
Andra bloggar om: , , , , ,
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png