erokonst22.jpgKristdemokratiska politiker diskuterar gärna prostitution men helst inte med en hora.

Det är synd att jag inte kan skriva på SvD debattsida (de tillåter inga artiklar under pseudonymnamn) för då kanske mitt svar till de politiska kvinnoorganisationerna hade publicerats där istället för här och då kanske Désirée Pethrus Engström & Company inte så lätt hade kunnat ignorera mina åsikter.

När man inte får någon reaktion så är man ignorerad. Och ingen reaktion har kommit trots att det nu är över en vecka sedan jag skickade iväg mitt öppna brev till dem som ett mail. Det skickades personligen till alla de kvinnliga politikerna som skrev under debattartikeln och även till deras kvinnoorganisationer och ingen av dem har bemödat sig med att svara mig.

Däremot så skriver Désirée Pethrus Engström ett inlägg på sin blogg om Erik Svanbos och Per Hagwalls replik som de fick in i SvD i lördags. I det inlägget framkommer med all tydlighet hur lite Désirée Pethrus Engström egentligen vet om prostitution. Hon tycks t.ex. tro att det var kriminellt att sälja sex innan sexköpslagen infördes. Det var det inte!

erokonst12.jpgDet man gjorde förr i tiden (60-talet och tidigare) var att man använde lagen mot lösdriveri för att få bort kvinnor från gatan som sålde sex. Men om sexsäljaren var gift eller hade en registrerad förmögenhet så kunde hon dock inte åka in för lösdriveri.

Frågan är varför hon inte bemöter mina argument som handlar om hur mycket Désirée & Company är emot slaveri och handel med människokroppar? Tror hon det räcker att skriva att hon faktiskt har pratat med mig en gång i telefon när jag ringde upp henne?

Är jag förvånad över att bli nonchalerad? Nej inte ett dugg. Det är bra på ett sätt för det visar så tydligt vilken agenda alla dessa politiker har i detta ämnet. Ingen kan komma och påstå för mig att deras agenda är att sexsäljare ska få det bättre eller att de vill skydda kvinnor inom prostitution. Då skulle de väl vara intresserade av att prata med oss för att höra hur vi kan skyddas eller?

I detta sammanhang kan det vara värt att berätta att jag ännu inte fått något svar på mitt förra brev till Kristdemokraterna som jag skickade i slutet av November!
.

Ps…
Debatten om Andreas Gustavssons ledare i ETC fortsätter. Det är kul att se att Charlotte ger svar på tal och att även Blogge Bloggelito har gett sig in i den debatten.

Pssss…igen
Loke har också skrivit ett bra inlägg i debatten – Neofeminism är inte vänster – A. Gustavsson vs. I. Lund och Cattis Ullström skriver om Vänstern, prostitutionen och tystnaden.

.

.
Andra bloggar om: , , , , ,
, , , ,
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png