dagdr1.jpgVisst är det härligt att ibland drömma sig bort eller drömma sig till något annat än det vanliga…

I vår, kanske i början på april så skulle jag älska att åka till Amsterdam. Jag läste en underbar reseskildring i Sydsvenskan idag och blev så sugen.

Sydsvenskan är bäst, jag önskar jag hade råd att prenumerera på tidningen!

Se bara hur de beskriver Amsterdams Red Light District, under rubriken ”Några måsten” stod följande:

Red Light District, som vaknar till liv fram emot skymningen, anses vara värt ett besök även av dem som inte har erotiska ärenden. De prostituerade är egna företagare utan sutenörer. Det anses inte vara passande att fotografera här under ”öppettid”.

I Sydsvenskan blir Red Light distriktet en del av Amsterdam, värt ett besök, utan något ”usch vad hemskt och fy” skriverier som man nästan alltid ser annars när den här delen av Amsterdam omnämns i svensk press.

Jag gillar Skåne och skåningar, det känns ofta som vi har mer gemensamt med Holländare än Stockholmare och det är lätt att på en dag köra ner till Holland, svårare är det att köra till Stockholm. Så här vill jag bo kvar fast…

dagdr2.jpgOm jag skulle kunna trolla så skulle här bli omgjort i mitt hem. Simon & Thomas eller ett gäng från ”Koja till Slott” är mer än välkomna hit och slänga ut all skit och inreda nytt, helt nytt med allt. Ut med all skit, rensa, rensa och in med nytt och ny energi.

Fast helst… om jag nu ska dagdrömma ordentligt… så har jag då ett hus ute i naturen. Det ligger någon kilometer från havet, omgiven av vackra hagar och nära blandskog, en bit bort en liten porlande bäck. Det är ett gammal nyrenoverat hus med charm, korsvirke, bjälkar, stora vackra stenar, kullersten och gamla vackra blommor.

Där finns stall och verkstäder, ateljéer med en brännugn för keramik och massor med djur. Och en stor och säker, ny bil som man lätt kan både lasta och köra i stan med… Den är säkert röd!

Själv har jag med hjälp av stylisterna Trinny och Susannah fått en helt ny garderob utan att jag själv har behövt shoppa fel och ensam. Jag hatar att shoppa i vanliga fall men med dessa två smakråd går det som en dans och pengar är inget bekymmer mer…

Och sist men inte minst… så mår både jag och mina nära o kära bra,
riktigt bra😀

Det är härligt med drömmar…
Vad dagdrömmer du om?

.

.
Andra bloggar om: , , ,
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png